Основните ползи, които малката "японка" ще извлече от фейслифта, са оптимизирането на разхода на гориво и понижаването на съответните вредни емисии.
В бъдеще нито един от двигателите на Yaris няма да отделя повече от 120 грама CO2 на км. Новият 1,3-литров бензин със старт-стоп автоматик и променливо газоразпределяне (101 к. с.) например ще харчи само 5,1 литра на 100 км. Ще има и трицилиндров еднолитров агрегат с мощност 68 "коня", който гори още по-малко (4,9 л).
Версията 1.4 D-4D (90 к. с., 4,2 л/100 км) вече разполага с максимална тяга от 205 Нм и 6-степенна механична предавателна кутия, към която по-късно ще се присъедини автоматизирана трансмисия с електронен съединител и шест скорости.
Каросерията печели от модифицирането на предния спойлер и новото оформление на дъното, които би трябвало да оптимизират аеродинамиката. В задницата от друга страна първо забелязваме преработените стоп-светлини. Както подобава за един стандартен фейслифт, интериорът на модела също е освежен с нови материали и разцветки.
Продажбите на обновения Yaris ще започнат в началото на февруари 2009 година.