Ще бъдат произвеждани заедно с Kangoo във френския завод на Renault в Мобеж
Седемместният Concept EQT дебютира на 10 май в Щутгарт без характеристиките на електрическата задвижваща система. Подразделението Mercedes-Benz Vans заяви, че концепцията дава обща представа за три предстоящи компактни микробуса едновременно - пътническия T-класа (2022), ван Citan (премиера тази година) и всъщност електрическият автомобил EQT (излиза по-късно от всички останали). Интересното е, че Renault Kangoo, взет за основа на триединството, е лишено от версия с три реда седалки. Очевидно французите са го запазили за своите немски партньори.
Немците "забравиха" обаче да споменат, че EQT е клонинг на "третия" Renault Kangoo. Подобно на това, "петата" веднага се разпознава като член на семейството на Mercedes-EQ. Размерите на близнаците се различават значително поради трите реса на EQT: дължина - 4945 мм (+459), широчина - 1863 (-56), височина - 1826 (-12).
Междуосието не е посочено (Kangoo има 2716 мм). Дизайнът на каросерията е в стил Sensual Purity. Плъзгащите се задни врати са разположени от двете страни. Диодните фарове и мигаче са свързани помежду си със светлинна лента. Диаметърът на джантите е 21 инча.
Архитектурата на салона буквално повтаря Kangoo: няма цифрово табло, централният дисплей е малък. Но се използва медийният център MBUX, всичките седем седалки са облицовани в бяла кожа Nappa, третият ред може лесно да се сгъне или премахне. Състоянието на концепцията напомня на електрически лонгборд в "просторен" багажник, чийто обем не е посочен (Renault има 775-3500 литра).
Mercedes-Benz замълча, че EQT ще се произвежда заедно с Kangoo във френския завод на Renault в Мобеж. Между другото, в края на годината Kangoo E-Tech Electric ще излезе от портите си с електрически мотор с 75 кВт (102 к.с., 245 Нм), батерия 44 кВтч и автономен пробет 265 км (според WLTP) . По-големият брат на EQT - EQV, развива 150 кВт (204 к.с., 362 Нм) и благодарение на 100 кВтч батерийна система изминава 405 км без дозареждане (WLTP).