Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Triggo (2021): Електрическо „насекомо” с големи амбиции

18.05.2020 17:33

Полски електрически микроавтомобил с променлива следа и сменяеми акумулатори

Полска стартъп компания има намерение да навлезе в оспорвания бизнес на споделени автомобили и роботаксита с миниатюрен електрически модел. Продажбите трябва да започнат още догодина. 

Какви ли не идеи за електрически микроавтомобили се появяваха и изчезваха без следа... Сега към тях се прибавя една от Полша. Фирма, наречена Triggo, е конструирала едноименен автомобил, приличащ на насекомо, като отговор на задръстванията и липсата на места за паркиране в центровете на големите градове. Защото голямото предимство на това автомобилче е малката заемана площ – Triggo може да се паркира на място за мотоциклет и според своите създатели се нуждае от само 20 процента от стандартната площ за паркиране на лек автомобил. 

Засега са известни малко технически подробности

Въпреки че поляците работят над проекта си още от 2010 г., засега са известни само малко технически детайли. Ясно е, че Triggo разполага не само с напълно електрически силов тракт, но и със заменяеми батерии и променлива геометрия на ходовата част. Когато колелата се раздалечат настрани, това подобрява поведението на пътя – това е режимът за малко по-високи скорости. Когато колелата са събрани навътре, Triggo се движи бавно и се нуждае от малко място – например при паркиране или при движение с потегляне и спиране в града. Към това се добавя и кормилна уредба с „управление по кабел”. Пълното дигитализиране на задвижването подготвя електрическото джудже за инсталиране на функции за автономно движение. 

Тук нещата опират до бизнес модела на Triggo. С четириколесното си превозно средство поляците не вземат на прицел класическия автомобилен пазар, а гледат към други концепции за мобилност. Като първа крачка ще става дума за споделени автомобили. По-късно Triggo възнамерява да интегрира модела си в паркове от роботаксита. Търсенето на подобни конструкции би могло да нарасне тъкмо поради корона епидемията, смятат от Triggo: „Може да се окаже, че хората все повече ще избягват обществените транспортни средства като места с голям инфекциозен риск”, казва Рафал Будвайл, председател на управителния съвет и основател на Triggo S.A.

В момента автомобилът на Triggo е в предпроизводствен стадий. През 2021 г. фирмата има намерение да започне серийното производство и продажбите на малчугана. Засега в Triggo не си представят вариант, в който лицензират разработката си за други фирми. 

Заключение

Макар от Triggo да твърдят, че тяхната концепция е защитена чрез „международни патенти”, това все още далеч не прави електрическото им превозно средство уникално. Вече сме виждали множество подобни идеи, които идваха главно от Япония. А на и без това твърде конкурентния бизнес със споделени автомобили и роботаксита са хвърлили око и играчи от съвсем друга категория. Затова нека пожелаем на поляците късмет в тяхното начинание – той наистина ще им е нужен!

Текст: Томас Харлоф

Коментари
comments powered by Disqus