Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Цените на Lancia Delta достигат рекордни нива

12.01.2022 11:33

Специални версии като Delta HF Evo II Edizione Finale вече струват шестцифрени суми в евро

Шест поредни шампионски титли в Световния рали шампионат превръщат Lancia Delta в легенда. Специалните серии на модела като Edizione Finale вече гонят космически цени от порядъка на четвърт милион евро.

През 1995 година Lancia произвежда едва 250 бройки от Delta Integrale Evo II Edizione Finale, като през последните години немалко от тях излизат на пазара: три бройки са продадени на търгове само за 2021 година. Най-скъпият от тях беше оценен на 253 170 евро.

Фактът, че Lancia Delta HF Integrale е шесткратен шампион в Световния рали шампионат и печели общо 44 състезания в него, говорят сами за себе си за качествата на Delta. Юха Канкунен и Мики Биазон стават световни рали шампиони по два пъти с италианската машина – Канкунен през 1987 и 1992 година, а Биазон през 1988 и 1989 г. През 1990 година Карлос Сайнц с Toyota взима титлата при пилотите, а от 1993 година започва победната серия на Toyota при производителите.

Lancia създава две еволюционни версии на Delta, като и двата пъти разширява следата, през 1991 година с допълнителни седем сантиметра. Тези промени носят със себе си изключително характерна визия с широки, ъгловати калници. Двулитровият турбомотор получава през 1989 година нова четириклапанна цилиндрова глава и допълнителна издутина на предния капак.

Серийните модели също получават редица релевантни за хомологацията подобрения, сред които по-широката следа и 16-клапанния мотор. Създадени са различни специални серии в чест на спонсорите от Martini, шестата световна титла и т.н. Някои от тях са боядисани в атрактивни цветове. През последната година от производството на модела Lancia пуска "Edizione Finale": 250 екземпляра от Delta получават искрящо червено лаково покритие "Rosso Amaranto", синьо-жълти ивици и сиви 16-цолови колела от алуминиева сплав. За подобаващото охлаждане на двулитровия турбодвигател се грижат големи отвори в предната броня и три покрити с решетка отвора в предния капак. Най-мощната цивилна версия с карбуратор достига мощност от 215 к.с. Задвижването е на четирите колела с лек приоритет към задния мост. Специалната серия разполага с амортисьори Eibach и спирачки Brembo.

Пилотът и копилотът заемат място на тапицирани със сива алкантара спортни седалки Recaro. Спортният волан е без въздушна възглавница, а двигателят се пали от специален превключвател. Броят на класическите контролни прибори достига осем, стрелките им са жълти, като тези на скоростомера и оборотомера се движат в противоположни посоки. Педалите и опорите за краката са изработени от перфорирана неръждаема стомана.

Цените вече достигат до 270 000 евро

Показаният на снимките екземпляр, който се продава от аукционната къща DK Engineering, има доста спокоен живот зад себе си. Първият притежател на автомобила го е карал съвсем малко и през 2008 година продава своята Delta в Белгия. Година по-късно автомобилът отива в Англия, но е регистриран там едва през 2011 година. За 27 година италианският атлет има зад себе си едва 5500 километра пробег. През февруари 2020 година в сервиз на Lancia са подменени ангренажни ремъци, бензинова помпа, горивен филтър, свещи и акумулатор. Тази разкошна Delta е налична за огледи в близост до Лондон и се очаква да бъде продадена за минимум 270 000 евро.

Коментари
comments powered by Disqus