Три седмици преди старта на рали “Дакар” 2012 в Аржентина подготовката на българските участници за легендарната надпревара е в своята финална фаза.
Състезателните ATV, асистентският камион и прес-автомобила на отбора Рали Рейд.БГ вече отпътуваха за Аржентина с ферибота на организаторите.
На 1 януари 2012 г, под стартовата арка в курорта Мар Дел Плата, ще застанат българските състезатели в най-тежкото рали на света. Петър Ценков ще запише своето второ участие в рали “Дакар”, а съотборникът му Младен Вачков ще дебютира на южноамериканска територия. Двамата ни пилоти ще разчитат на главния механик Димитър Ортаков и топ състезателите ни по офроуд Руси Русев и Руслан Трифонов, които също ще са част от асистентския екип на отбора. И тази година с отбора ще пътува известния в моторспорт средите фотограф Стоян Драев.
На 1 януари 2012 г. Петър Ценков и Младен Вачков ще се впуснат в 15-дневна авантюра на територията на Аржентина, Чили и Перу. Маршрутът на рали “Дакар е с дължина над 8500 км, над половината от които са състезателни. На старта в Мар Дел Плата ще застанат общо 465 машини от всички класове. Българските участници ще заминат за Аржентина на 27 декември.
Участието в рали “Дакар” далеч не започва със старта в Аржентина. Не по-малко важна от уменията на пилота и издръжливостта на машината е подготовката за състезанието.
Състезателните машини тази година са тунинговани изцяло в България от Петър Ценков и с помощта на механиците и инженерите от Авиокомпания „Карго Ер”. Специалните изработки и тунинг части са направени от механика на отбора инж. Димитър Ортаков.
От друга страна асистентският камион Mercedes 6х6 бе подготвен на няколко етапа:
- силови установки, двигател и ходова част – гр.София, Транс 33 - TIR Сервиз
- фирма ВАИС ТРАНС ЕООД, гр. Пловдив, е подменила горивните резервоари и е направила цялостна регулировка на горивната апаратура на двигателя.
- фирма „ВАВ- Пловдив” е изработила водните резервоари и всякакви други детайли от неръждаема стомана,
- фирма „2Р-България” ЕООД е преоборудвала изцяло работилницата и я е пригодила за нуждите на отбора. Фирмата е изработила и районното осветление на бивка
- електрическа инсталация – фирма „Рускомерс-99” ЕООД
„Русев Гараж” пък е отговорна за подготовката на журналистическата Toyota Land Cruiser.
Авиокомпания „Карго Ер”, Глобул, „Девин” АД, „ГРИНИ ГН” ЕООД, „РОСИНИ” ЕООД, „КАЛИНЕЛ” ЕООД – гр. Троян, Министерство на физическото възпитание и спорта и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията са осигурили нужния бюджет на българския тим. Медийни са БНТ, БНР, списание OFF-road.BG и интернет порталът Offroad-Bulgaria.com.