Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Tucker ’48 Cabrio беше продаден на търг

21.04.2020 17:18

Наддаването за легендарния единичен екземпляр достигна два милиона евро

От модела Tucker ’48 съществува един-единствен кабриолет. С необикновената си история той получи извънредно висока цена при наддаване в eBay.

Единственият в света Tucker ’48 Cabrio достигна цена от 2 175 000 долара (в момента около два милиона евро) в резултат на наддаване в eBay. Това е една от най-високите суми, които някой клиент е плащал за модел на Tucker. По този начин отпаднаха всякакви съмнения, че колекционерите може би не биха приели за автентичен автомобил, сглобен от специалистите едва през 2010 г., въпреки че Tucker Corporation е преустановила дейността си още през 1948 г.

Произвежданият от 1947 до 1948 година от Tucker Corporation модел Tucker ’48 е един от най-напредничавите автомобили на своето време. Той има челно стъкло, което при катастрофа пада напред, диагонални двуточкови предпазни колани, защита от удар на волана и арматурното табло, централен завиващ преден фар и дискови спирачки на предния мост. Отзад е разположен шестцилиндров боксерен мотор с 5,5 л работен обем и мощност 167 к.с. Това е достатъчно за ускорение от нула до 97 км/ч (60 мили в час) за седем секунди. За да не са принудени клиентите да чакат с дни при ремонт на автомобила, целият задвижващ тракт може да бъде заменен в рамките на 15 минути. Произведени са само един прототип и 50 серийни автомобила, от които 47 са запазени до днес. Освен това има един-единствен кабриолет – със само десет мили (16 км) на брояча. Той беше обявен за продажба с наддаване в eBay. 

Завършен едва през 2010 г. 

В своята фабрика Престън Тъкър е произвел 58 носещи рами и каросерии за модела Tucker ’48. До затварянето на предприятието поради несъстоятелност са сглобени 36 закрити версии; един прототип на кабриолет остава недовършен. След закриването на фабриката специалисти произвеждат от наличните части още 15 броя Tucker ’48. Днес 47 екземпляра от модела са запазени в отлично състояние. Кабриолетът е завършен чак през 2010 г., което обяснява малкия пробег, външността на чисто нов автомобил и факта, че досега той е имал само един собственик. 

Автомобил номер 57

Продаденият тези дни кабриолет е Tucker ’48 с номер 57, а шасито му носи номер 1057. Някои експерти предполагат, че Престън Тъкър и подкрепящите го навремето инженери от Lenki Engineering са се опитвали да построят кабриолет върху това шаси. Отначало бил сглобен класичиски закрит модел, на който инженерите отрязали покрива. Когато обаче след това шасито провиснало, те разглобили автомобила изцяло и усилили рамата с овални стоманени елементи. После удължили вратите – все пак кабриолетът има само две врати, а базовият модел е с четири, – направили рамката на челното стъкло по-ниска, и наместили доставения от GM мек покрив на кабриолет. После Тъкър бил принуден за затвори фабриката си. 

Спасяването на прототипа

Когато научили новината за края на Tucker Corporation, инженерите оставили прототипа на кабриолет в централата на Lenki Engineering. Там недовършеният автомобил бил съхраняван с години под едно чергило, без да привлича специално внимание. Един служител на Lenki получил разрешение да го купи малко преди пенсионирането си – понеже искал да го завърши. Това обаче не успял да направи нито той, нито човекът, на когото продал своя Tucker. В крайна сметка специализираната фирма Benchmark Classics от Медисън (щата Уисконсин) купила кабриолета и довършила проекта. 

Над два милиона долара

Фирмата за търговия с автомобили Accelerate Auto Group от Раулет, Тексас, предложи кабриолета Tucker за наддаване в eBay. Продавачът твърди, че това може да е последният автомобил, който в голяма степен е сглобен от оригинални части на Tucker. Освен това тексасците посочват, че първият и последният произведен автомобил от дадена серия винаги са особено желани от колекционерите. За нормален Tucker ’48 през последните години феновете са плащали до около два милиона долара (днес 1,84 милиона евро). Сега с достигнатата цена в размер на 2 175 000 долара (два милиона евро) Tucker ’48 Cabrio изпревари закритите автомобили на легендарната марка. 

Заключение

Името на марката Tucker има почти магическо звучене за автомобилните фенове. Още от първия опит Престън Тъкър започва да произвежда автомобили, които далеч изпреварват моделите на конкурентите GM, Ford и Chrysler. Много американци са на мнение, че Големите Трима, както разговорно са наричани доминиращите американски автомобилни компании, са положили доста усилия, за да попречат на дейността на Тъкър и така са допринесли в решаваща степен за неуспеха на марката.

Продаденият тези дни кабриолет благодарение на своята уникалност е също толкова възхитителен, колкото произведените още в завода на Tucker закрити екземпляри. Освен това колекционерите предпочитат вариантите купе и кабриолет (ако ги има) пред класически оформените каросерии. Това за пореден път подчертава и достигнатата при наддаването висока цена.

Текст: Грегор Хебермел
Снимки: Accelerate Auto Group 

 

Коментари
comments powered by Disqus