Екипът от Флорида повишава мощността на Black Series до почти 1100 к.с.
Американският тунер Renntech представя брутална настройка за звездата в гамата на AMG GT. Не става въпрос само за двигателя.
За GT Black Series хората Mercedes-AMG преработиха сериозно своя добре познат четирилитров V8 битурбодвигател. Централната промяна е новият „плосък“ колянов вал, което означава, че мотовилковите шийки за четирите двойки цилиндри вече не са под ъгъл от 90 градуса една спрямо друга, а са изместени до 180 градуса на една плоскост. Това и няколко по-малки промени доведоха до най-мощния AMG V8 за всички времена: той отдава 730 к.с. и до 800 нютонметра в серийната си версия.
Сега Renntech доказва, че двигателят далеч не е достигнал границите си. Със своя пакет R3 екипът от Флорида усилва Mercedes-AMG GT Black Series до невероятните 1081 к.с. и максималните 1127 нютонметра, при условие че е зареден с поне 93-октаново гориво. За целта американският тунер заменя турбокомпресорите, които бездруго са по-големи, отколкото в цивилните версии на AMG GT, с още по-щедро оразмерени сгъстители на въздуха. Има и нови разтоварващи клапани, различен въздушен филтър и адаптирана електроника на двигателя. Renntech монтира също и нови изпускателни тръби от неръждаема стомана.
На теория до 352 км/ч
Американците обаче подсилват звука и по изкуствен начин – с нещо, което наричат „електронен клапанен модул“. Като стана дума за електроника: седемстепенната трансмисия с два съединителя също има модифициран мозък, като в същото време Renntech увеличава капацитета ѝ по отношение на въртящия момент. Ако искате да ускорите от нула до 60 мили в час (96,6 км/ч) за по-малко от три секунди, имате нужда и от по-бърза смяна на предавките. Renntech определя (теоретичната) максимална скорост като над 352 км/ч. За сравнение: серийният модел спринтира от нула до сто за 3,2 секунди и достига максимална скорост от 325 км/ч.
Дизайнът на Mercedes-AMG GT Black Series е оставен от Renntech недокоснат - което може да се обясни и с факта, че болидът вече изглежда изключително екстровертен в стандартните си одежди. Единствено със своите ковани колела 10x19 цола отпред и 12x20 цола отзад, които се търкалят по асфалта с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R с размери 285/35 ZR19 и 335/30 ZR20, и с допълнително вградената клетка за защита при преобръщане тунинг версията се дистанцира визуално от първообраза от Афалтербах. Ролбарът служи и за закрепване на състезателни колани – по избор Sabelt или Schroth.
Може и по-евтино
Тези, които резервират пълния пакет в Renntech, плащат 52 929 долара нето; това прави почти 60 000 евро с германския ДДС. Но може и по-евтино: Ако не поръчате увеличаване на мощността с R3, а се ограничите до чисто електронния тунинг, плащате само 4480 долара преди данъци или (в Германия) почти 5060 евро. Но тогава V8 двигателят развива „само“ 855 к.с. и максимум 1002 нютонметра.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Renntech Inc.