Юбилейният модел 350 GP Anniversario на базата на Fiat 500 е със средно разположен двигател
Историята на студиото Giannini от Рим води началото си в началото на миналия век. В първите години на съществуването си то се числи като автомобилен производител, но през последните десетилетия се занимава изключително с тунинг на автомобили Fiat. Неговото най-ново творение е малчуганът Giannini 350 GP Anniversario, създаден в чест на стогодишнината на студиото. Автомобилът е създаден на основата на миниатюрния хечбек Fiat 500.
При доработването Fiat 500 в студиото Giannini са били прекалено придирчиви. За постигането на агресивния външен вид е извършена много сериозна работа и са използвани нови технологии.
Творението на Giannini впечатлява с интересни малки детайли като аеродинамични компоненти от карбон, прорези в капака, както и видими амортисьори.
Отвън юбилейното издание се откроява с големи арки на калниците от въглеродни влакна. Не по-малко интересно е средно разположеният двигател с мощност 350 и задвижване на задните колела. Зад гърба на предните седалки инженерите са монтирали четирицилиндров турбо агрегат с работен обем 1,75 литра от купето Alfa Romeo 4C и добавят към стандартните 240 "коня" повече от 110 к.с..
Джантите са с диаметър 19 инча. Спирачните дискове са вентилирани и перфорирани. Отпред са монтирани шестбутални спирачни апарати.
Тунинг студиото показа новия си модел по време на автомобилното изложение в Торино. Обърнете внимание: в името на промяната на конструкцията инженерите са прекроили изцяло окачването. И отпред, и отзад вече е с плъзгащи се щанги с хоризонтални амортисьори Öhlins (конструкция тип push-rod).
Тиражът на Giannini 350 GP Anniversario няма да надвишава 100 екземпляра и със сигурност ще се намерят толкова купувачи. В крайна сметка цената е шокираща: 150 000 евро. Точната сума ще зависи от индивидуално избраното ниво на оборудване и изработката на салона.
Известно е, , че преди време видяхме по-мощен Fiat 500: при версията Pogea Racing Арес мощността е 410 к.с. Но в този случай немските инженери освен че са форсирали 1,4-литровия турбо двигател от версията Abarth, същевременно са запазили предното задвижване.