Очаква се консорциумът от компании да представи работен прототип до 2019 г.
Неотдавнашното посещение на Илън Мъск в Турция и срещата му с президента Реджеп Ердоган включваха разговори за националния автомобилен проект на страната, който преди няколко години генерира няколко решения, след като Турция купи лиценза на Saab 9-3 от National Electric Vehicle Sweden. Проектът все още е в процес на обсъждане.
Що се отнася до самия автомобил, очаква се той да бъде електрически седан с увеличен автономен пробег. Министерството на науката, индустрията и технологиите в страната посочи миналата година, че дебютният модел ще бъде електромобил с малък бензинов двигател, който увеличава автономния пробег, вероятно с батерия 15 кВтч и чист електрически пробег от 100 км (60 мили ) преди да бъде включен двигателят с вътрешно горене.
Anadolu Group, Kıraca Holding, BMC, Turkcell и Zorlu Holding, някои от които вече са ангажирани в производството на автомобили за други марки или като доставчици, ще формират индустриална подкрепа за проекта, съобщава Hurriyet Daily News.
Очаква се консорциумът от компании да представи работен прототип до 2019 г., а серийното производство да започне през 2021 г.
Идеята за националната кола в Турция е в публичното пространство от известно време - особено, след като бе направен опит след 2000 г. от други марки, които обаче не са турски, но основният тласък дойде след закупуването на технологията Saab 9-3 през 2015 г.
"Дългогодишните автомобилни гиганти се състезават помежду си в областта на технологиите от ново поколение. Така че сега е точното време за турския автомобил", каза Рифат Хисарчъклъоглу, председател на Съюза на камарите и стоковите борси, организация, участваща в проекта, пише Hurriyet. "Ще работим усилено три-четири месеца, за да анализираме алтернативните технологии и възможностите за тяхното финансиране".