Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Tushek TS 900 Apex: Хибриден суперавтомобил от Словения

07.08.2019 17:09

1340 конски сили, 1600 нютонметра, 0–100 км/ч за 2,5 секунди, 1,2 милиона евро

От два електромотора и един V8 агрегат с вътрешно горене словенският спортен автомобил извлича общо 1340 конски сили. Като максимална скорост са посочени 380 км/ч.

С модела TS 900 Apex словенският производител на спортни автомобили Tushek навлиза на пазара на суперспортните машини с хибридно задвижване. Зад марката, която вече произвежда спортни автомобили с конвенционални ДВГ, стои словенският състезателен пилот Алойза Тушек. 

Комбинация с до 1340 к.с. и над 1600 Нм

В TS 900 Apex работят заедно един бензинов V8 мотор и два електродвигателя Осмакът с обем 4,2 литра и смазване със сух картер произхожда от арсенала на Audi и е получил допинг във вид на компресорно пълнене. Обявената му мощност е 687 к.с. и 690 Нм максимален въртящ момент. На двете предни колела го подпомагат електромотори с обща мощност 653 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Като обща мощност на системата Tushek посочва 1340 к.с., както и над 1600 Нм. Електрическата част на задвижването се захранва от два акумулаторни пакета с капацитет по 7,5 кВтч, които тежат общо 85 килограма. V8 моторът, който задвижва само задните колела, е свързан с шестстепенна механична предавателна кутия. Твърди се, че от нула до 100 км/ч TS 900 спринтира за по-малко от 2,5 секунди, и достига максимална скорост 380 км/ч. Като чисто електрически пробег се посочват 50 километра. 

Скелетът на дългия 4,39 м, широк 2,02 м и висок 1,11 м Tushek TS 900 е тръбна решетъчна рама от хром-молибденова стомана; каросерияте с повдигащи се врати и изваждаща се покривна част е изработена от подобаващ за такъв  автомобил ламинат от въглеродни влакна. Междуосието е 2490 мм, а окачването с променлива височина позволява регулиране на клиренса между 80 и 110 мм. Обявеното собствено тегло е 1410 кг, а без работни течности Apex тежи само 1305 кг. 

Само 12 екземпляра от 1,2 милиона евро нагоре

За контакта с пътя се грижат 19-цолови джанти от лека сплав, обути отпред с гуми 235/35, а отзад с 305/30. А ако искате да спирате бързо, ще можете да разчитате на 397-милиметрови спирачни дискове с шестбутални апарати отпред и 370-милиметрови дискове и четирибутални апарати отзад. Компонентите на Brembo се комбинират с 12-степенна ABS.

Производството на Tushek TS 900 Apex трябва да започне през 2020 г. Тиражът щял да бъде ограничен до малка серия от 12 екземпляра. Като базова цена се споменават 1,2 милиона евро. И още преди да е реализиран проектът TS 900, словенците обявяват следващата развойна крачка – спортен автомобил с чисто електрическо задвижване. И него също ще си го бива. В сравнение с конкурентите си Tushek EV щял да бъде с 50 процента по-лек и да предлага с 50 процента по-дълъг пробег. Мощността щяла да достига 400 кВт. 

Заключение

Отново една малка работилница обявява старта на спортен автомобил със сложна хибридна техника на задвижване. Основните данни са внушителни, такава е и анонсираната цена. Само времето ще покаже дали от хибридния хиперкар действително ще излезе нещо.

Ули Бауман

Коментари
comments powered by Disqus