Британският restomod тежи 850 кг, а шестцилиндровият му боксер достига 11 000 об./мин
Поредният restomod на 911 пристига от Великобритания. 911K на Tuthill Porsche изглежда незабележим, но неговите данни превъзхождат много от конкурентите му.
Ако някой някога е мислил (или се е надявал), че вълната от restomod* преобразувания, базирани на Porsche 911, постепенно ще затихне, реалността доказва, че греши. С 911K, Tuthill сега за първи път представя едно построено напълно наново Porsche. Основният принцип на шефа на компанията Ричард Тътхил е "Теглото винаги е цар!" Всичко се върти около теглото, което, разбира се, трябва да е на възможно най-ниското ниво. Ето защо върху шасито на 911 е изградена каросерия, която се състои до голяма степен от части от въглеродни влакна: престилки и калници отпред и отзад, преден и заден капак, врати, покрив и задна преграда – всичко е направено от лекия материал. Tuthill изработва задната емблема от титан, а стъклата също са специално произведени олекотени екземпляри.
Карбонови спирачки и джанти
Но каросерията не е единствената причина, поради която Tuthill 911K тежи само 850 килограма дори когато всички течности са налети в своите системи. За ниското собствено тегло допринасят и детайли като карбон-керамичните спирачни дискове и джантите в стил Fuchs, които също са изработени от композитен материал с въглеродни влакна. Първите работят със специално изработени спирачни апарати, вторите са с размери 7x15 и 9x15 цола. Според Tuthill в ходовата част са интегрирани "рали амортисьори", както и торсионни ресори и стабилизатори, направени от титан.
Вътре продължава повсеместното прилагане на леки конструкции. Не само предните седалки, но и дъното на задното пространство за вещи са от карбон. Вече няма места за сядане отзад; вместо това титанов ролбар гарантира безопасност. Tuthill използва отново карбон, за да изработи цялото арматурно табло и волана, както и лоста на хидравличната ръчна спирачка и панелите на вратите. Британците са изработили топката на скоростния лост от титан, а седалките са облечени с кожа и "Ultra Fabric". Tuthill е адаптирал за 911K педали от асортимента на Porsche за състезателни машини.
Високооборотен четириклапанен боксер
Моторът в 911K трябва да допринася за удоволствието от шофирането поне толкова, колкото и ниското тегло. За своя restomod 911, Tuthill е изградил шестцилиндров боксер с въздушно охлаждане, къс ход, работен обем 3,1 литра и технология с четири клапана. Ограничителят е фиксиран на невероятните 11 000 об./мин. За съжаление, британците не споменават данни за мощност и въртящ момент, нито за динамичните характеристики (сънародниците им от Rolls-Royce вероятно биха ги определили като "винаги достатъчни"). Това, което е ясно обаче, е, че двигателят е съчетан с изцяло нова охладителна система, специално изработен резервоар за масло, модифицирани кабелни снопове и шестстепенна механична скоростна кутия, изработена предимно от магнезий.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Tuthill Porsche
*Restomod е термин, използван главно в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.)