Лес Едгар потвърди, че новият автомобил скоро ще се върне за допълнителни тестове
Малко повече от две години след представянето на проекта, новият TVR Griffith все още не е влязъл в производство и няма това да стане в скоро време.
Информацията за завръщането на TVR след няколко години отсъствие предизвика истински ентусиазъм сред феновете на спортните автомобили, а представянето на новия TVR Griffith през 2017 г. несъмнено засили това усещане.
Под натиска на новия шеф Лес Едгар TVR разработи автомобил, чийто дизайн напомня този на предишните модели на британската марка и чието шаси iStream, разработено в офисите на Gordon Murray Design, трябва да получи 5,0-литров V8 атмосферен двигател, създаден от Cosworth, който гарантира съотношение тегло/мощност 405 к.с./тон. Това би позволило автомобилът да ускори от 0 до 96км/ч за по-малко от 4 сек и да развие максимална скорост повече от 321 км/ч.
По време на представянето на версията First Edition като част от Goodwood Revival през 2017, базовата цена на TVR Griffith бе определена на 90 000 британски лири ( 98 229 евро), който все още не е влязъл в серийно производство.
Според британска медия, която тиражира информацията, стартът на производството, първоначално планиран за 2018 г., е отложен за неизвестна дата. Работите по ремонта на сградата Ebbw Vale (в Уелс), в която ще се извършва производството на автомобила, все още не са приключили. Лес Едгар дори се довери в писмо, изпратено до първите си клиенти, че в момента са предприети стъпки за разрешаване на проблема с правителството на Уелс.
Освен това в този документ шефът на TVR уточнява, че първоначално планираният двигател може да бъде сменен с последния 5,0-литров V8 агрегат на Ford, чиято подготовка пак ще бъде поверена на Cosworth.
Лес Едгар потвърди, че новият Griffith TVR скоро ще се върне за допълнителни тестове и валидиращи изпитания. Остава да разберем дали това ще бъде достатъчно, за да бъдат успокоени първите клиенти, които са изразили интерес към новия TVR.