Fiat Powertrain Technologies ще представи нов двуцилиндров двигател на автомобилния салон в Женева след седмица.
TWIN-AIR моторът е оборудван с представената през миналата година технология MultiAir за електро-хидравличен контрол на газоразпределителната система. Инженерите на Fiat са обърнали и сериозно внимание върху загубите от триене, като архитектурата с два редови разположени цилиндъра и специално обработените движещи се елементи го поставят на първо място по ефективност що се отнася до този показател.
Следващата генерация турбокомпресори на Fiat позволява на 900-кубиковия TWIN-AIR, оборудван с по четири клапана на цилиндър, да покрие мощностния диапазон от 65 до 105 к.с. При това вредните емисии CO2 ще бъдат по-малко от 100 г/км.
Благодарение на компактните габарити – близо 23% по-къс и 10% по-лек от аналогичния като показател редови четирицилиндров мотор, TWIN-AIR дава възможност за сравнително лесна комбинация с хибридна система или с уредба за природен газ. На този етап компанията от Торино е готова да предложи на своите клиенти метановата версия на TWIN-AIR, но не съобщава подробности за нея.
Първият автомобил, който ще получи новия двуцилиндров мотор, е Fiat 500. TWIN-AIR 500 ще се появи на пазара през юли и ще генерира 85 к.с. Разходът му ще бъде с 15% по-малко спрямо настоящия 1,2-литров аналог при 25% по-добри динамични показатели. Спрямо версията с 1,4-литровия двигател икономията се покачва на 30%, а динамиката е идентична.
Egundoko
Съкращениетп TSI означава турбо бензинов двигател с директно впръскване на горивото, Относно двигателя на фиат, по-високата му ефективност не идва главно от малкия му обем и турбото, а от използването на хидравлични клапани. Системата се нарича Multiair, дава в сегашното си първо поколение 25% по-висока ефективност. Вече се използва при 1.4 литровите двигатели на FIAT Grande Punto Evo, Alfa Mito и Alfa Giulietta. Ефективността на системата е много по-висок при турбо двигателите. Използването на системата засега е само на входните клапани и не позволява директно впръскване, но след две-три години и това ще знае. Multiair е напълно различна и много по-ефективна от десега използваните механични системи: двоен Vanos и Valvetronic,I-VTEC и тн.
Цецо
Двигателя само с турбо: http://carfolio.com/specifications/models/car/?car=167079; двигателя с компресор и турбо: http://carfolio.com/specifications/models/car/?car=158664. Искам и се иЗказах!
wv
цецооо прочети малко! TSI със 122 коня не е само турбо. Откъде прочете, че е само едното? Или искаш и ти да се искажеш компетентно.
Цецо
TSI не винаги показва наличието на механичен комресор, при мотора 1.4 122hp има само турбо. На пръв поглед е доста безмислен мотор - малко по-лек, малко по-къс, навярно доста по-небалансиран, а не знам дали не звучи и като кафемелачка, пък и на мен мотори под 5 цилиндъра са ми съмнителни: )...но FIAT знае по-добре
Краси Димитров
Към колегата SLR -twin air ситемата използва само турбо компресор.TSi системата която ти цитирах използва \"компресор\"(механично турбо) + турбокомпресор.Надявам се разбра разликата.На мен ми е интересно какъв въртящ момент дава twin air-a.Естествено,че атмосферния мотор неможе да изкара същата динаминка като турбо-брат си напраимер.С две думи искам да кажа ,че малолитражния турбо мотор може да има динамичните харектерстики на малко по-голям като обем атмосферен двигател.
Ivo
Краси какво имаш предвид да гарантира при всякакви условия 150Нм един съвременен 1800 кубиков Т мотор 160к.с на ауди примерно прави 250Нм в доста широк оборотен диапазон 1500-4500. Не мисля че атмосверен мотор със сходни характеристики примерно същата мощност би могъл да постигне такива резултати и да бъде толкова еластичен. Имено заради турбото дизелаците дръпнаха толкова последните години сега е ред на бенза.
SLR
Как да нямат нищо общо нали имено това пише цитирам "следващата генерация турбокомпресори на Фиат..." прочети още веднъж статията.
Краси Димитров
TSI моторите които коментира колегата са със компресор и турбокомпресор и нямат нищо общо с тази система.Наличието на турбина ако гарантираше при всякакви условия 150 N/m въртящ момент нямаше да караме автомобили по 2-3000 куб.
tsi
1,2 litrov -100hp i 175niuton metra pri 1500 oborota. 1,4 -170 konq , 230 nioton metra
moni
До Краси Димитров Е колега ,че колко е въртящия момент на 1,6 литровите мотори - около 150 Н.М. ,та да са някаква непостижима цел .Според мен наличието на турбина гарантира поне 150 нютона и то при доста ниски обороти.
Краси Димитров
Лошото е ,че нищо не пише за въртящия момент.Дали е същия като напраимер на четери цилиндорв агрегат със същата мощност с работен обем 1600 куб/см.например?Лично аз много се съмнявам.
forza It
downsizing. все по-малки и по-малки двигатели. сигурно скоро ще видим 0,2литров с характеристики на 2литров
Force
този двигател е двуцилиндров 0.9 литров ;)