Оборудван е с изцяло новото четвърто поколение самозарядно хибридно задвижване
Новият Lexus UX стартира с продажбите си в България от април т.г. като първите 30 автомобила идват с комплимент - комплект луксозни пътни чанти PIQUADRO, съобразени напълно с новия модел и динамичния начин на живот на бъдещите му притежатели. Комплектът включва куфар за ръчен багаж, голям куфар, раница и чанта като всичките са обозначени с логото на Lexus и допълват елегантно стилистиката на модела.
Lexus UX е първият компактен кросоувър за марката, който навлиза уверено в най-бързо растящия сегмент в SUV гамата, за да отговори на разностранните очаквания на модерните градски изследователи, които търсят свежо, съвременно и динамично изживяване при луксозното шофиране, но и които търсят не само това, което е ново и вълнуващо, но и това, което също така е релевантно за техния начин на живот.
Зареден с динамично поведение, UX е разработен да носи бързо и вълнуващо шофиране заедно с характерното плавно поведение за Lexus, което го превръща в уникален входящ модел в сегмента на компактните кросоувъри. За много клиенти UX ще е не само техният пръв Lexus, но и първият им луксозен автомобил.
UX е първият Lexus, който е разработен да използва новата Глобална архитектура на платформа GA-C. Олекотена, но и суперздрава структура, изключително нисък център на тежестта, заедно с отличителен характер на управление.
Името на UX е производно на основната концепция от дизайнерския екип и описва мисията на автомобила:
Urban (градски) + X-over (кросоувър) = UX.
UX е наличен в две версии: UX 250h с четвърто поколение самозарядно, пълнохибридно задвижване, включващо нов високоефективен 2.0-литров, четирицилиндров бензинов двигател, разработен специално за тази платформа и в подбрани пазари, включително и в България - UX 200 с почти идентичен 2.0-литров, бензинов двигател с върховна топлинна ефективност.
Европа – пазар от ключово значение за новия Lexus UX
Европейският пазар предлага изключителен потенциал за новия Lexus UX, регион, в който клиентите усилено търсят алтернативи с премиум качество на традиционните седани, кросоувъри и хечбек купета, които по-добре отговарят на модерния начин на живот. Въпреки, че това води до изобилие на избор в растящия сегмент на компактните кросоувъри и SUV, UX се отличава от конкуренцията като по-различим, стилен играч с голяма динамика и уникалната полза от чистата и ефективна самозарядна, пълнохибридна технология.
В своята същност UX е нов жанр кросоувър, „градски изследовател“, който предлага нов поглед върху това какво означава лукс за съвременните водачи. Заедно с утвърдения хечбек CT, той ще заеме позицията на входящ модел за Lexus и ще има ключова роля в осъществяването на целите на компанията за достигане на 100 000 бр. годишни продажби в Европа* до 2020 г. Нараства интересът към самозарядната, пълнохибридна технология на модела заради оттеглянето на пазара от дизеловото задвижване, за да прегърне алтернативното, електрифицирано такова.
UX ще бъде много привлекателен в Европа, по-специално за млади семейства, които се нуждаят от гъвкавостта на кросоувъра, но също така и от автомобил, който е както гъвкав за шофиране в града като хечбек, благодарение на пъргавото му управление и отлична маневреност. В това отношение UX ще бъде идеалният партньор както за ежедневни пътувания, така и за такива за откриване на нови места и насладата от нови изживявания. В същото време UX ще бъде основен избор за по-малки домакинства с вече пораснали деца и за двойки, чиито пътувания често комбинират бизнес ангажиментите с почивка.
Като пръв компактен кросоувър за Lexus, UX се присъединява към по-големите и стабилни NX и RX, за да допълни силната SUV и кросоувър европейска гама, която напълно изразява стълбовете, върху които марката е се трансформира: смел дизайн, вълнуваща динамика, иновативна технология и изключително занаятчийство „такуми“.
*Продажбите на Lexus Европа включват страните от Европейския съюз, Норвегия, Исландия и Швейцария, както и следните източни пазари: Русия, Украйна, Казахстан, Кавказкия регион, Турция и Израел.
Екстериорен дизайн и арединамика
Дизайнерите на Lexus успяват да създадат дизайн, при който комбинират мощ с изтънченост и стил с функционалност.
Въпреки че радиаторната решетка има същото оформление като при други модели на Lexus, тя е уникална за UX. Решетката има нова шарка, която се променя с отдалечаване от емблемата на Lexus, а от друга страна създава атрактивно усещане за триизмерен дизайн, който изглежда различен при промяна на гледната точка.
Дизайнът на предните светлини завършва „лицето“ на UX, като придава на модела самоуверен вид и решителен „поглед“. Дневните светлини са оформени като стрелки над фаровете, като подчертават L-образния светлинен подпис на Lexus. Дневните светлини изглеждат като вежди над стандартните LED фарове с един модул за късите и дългите или над опционалните с три ултрамалки LED светлинни тела.
Основната форма на автомобила произтича от радиаторната решетката, за да обгърне купето. Ясните линии и драстично разширените предни и задни калници са израз на мощ, а аеродинамичният профил, големите колела, изкарани максимално към краищата на каросерията, и дръзкото оформление на предната част създават атлетична стойка.
Арките на калниците, които предпазват каросерията от малки камъчета, изхвърлени от гумите, отвеждат въздуха през издадените ръбове, за да намалят завихрянията, като това допринася за стабилността на автомобила.
По подобен начин помагат и задните светлини (Aero Stabilising Blade Lights).
Тяхната заострена аеродинамична линия започва в горната част на калниците, а самите светлини се простират по цялата задна част на автомобила, свързани с тясна ивица. Специалното оформление на светлините съдейства за намаляване на завихрянията и прави автомобила по-стабилен при страничен вятър и по завои.
Светлините по цялата широчина на автомобила формират характерен светлинен подпис, съставен от 120 LED светлини, които „се заострят“ към центъра и чиято дебелина в най-ниската точка е едва 3 мм. Спойлерът на покрива, в комбинация с облицовката на долната част на купето, допринасят за генериране на по-малко шум и за намаляване разхода на гориво.
Такуми (от японски – „занаятчия“) майстори работят заедно с дизайнерите и инженерите, за да направят всички екстериори повърхности на UX максимално изискани. Те изпипват детайлите по външните повърхности на автомобила с точност до 0,01 мм, като извличат максималното, което може да бъде постигнато с пресите за щамповане.
Стандартните 5-лъчеви аеродинамични алуминиеви джанти в размер 17 х 6,5 инча са със специална форма, която спомага за намаляване на аеродинамичното съпротивление и осигурява по-ефективно охлаждане на спирачките.
Специалният дизайн предотвратява завихрянията в джантата, а въздухът от външната част на автомобила е насочен да следва повърхността на колелото. Аеродинамичните колела се предлагат в сребрист или в тъмносив металик. За UX се предлагат и 18-инчови (без специално аеродинамично оформление) алуминиеви колела, както и ексклузивни за F SPORT колела.
Цветове, уникални като самия UX
Lexus UX се предлага в 13 екстериорни цвята, които акцентират дръзките линии на автомобила.
Специално за UX са разработени три ексклузивни цвята. Ярък карнеол придава живост и усещане за дълбочина, постигнати посредством многослоен процес на боядисване, който съчетава основен червен цвят с жълт слой слюда.
Земно каки предлага силен контраст между ярки акценти и тъмни нюанси, излъчващи спокойствие. Частиците слюда са максимално големи, за да бъде постигнато колкото се може по-равномерно покритие, комбиниращо високa яркост и подчертаващо здравината на кросоувъра.
Небесносиньо е плътно син цвят със стъклени частици, които блестят на слънчева светлина.
Интериорен дизайн: нов вид лукс от Lexus
Lexus проектира кокпита на UX така, че да създава усещане за динамичен луксозен седан, но с по-висока позиция на седене и гъвкавост, желани в кросоувърите. Материалите и прецизността в изработката са характерни за Lexus и комбинират традициите от японското занаятчийство и гостоприемство с иновативни техники на производство.
В същото време интериорният дизайн на UX създава усещане за сигурност. Например, формата на вътрешните части на вратите, които създават усещане за сигурност в автомобила.
Вдъхновени от „енгава“, традиционна японска архитектурна концепция, която размива границите между интериора и екстериора в дома, дизайнерите създават усещане за продължение на външността в купето на UX. Например, от гледната точка на водача горната част на арматурното табло сякаш преминава през предното стъкло към калниците. Така водачът получава отлична видимост и ясно усещане за размерите на автомобила и за позицията на колелата. Гледан отвън, предният капак сякаш се свързва директно към арматурното табло през предното стъкло.
Влизането и излизането от UX са улеснени посредством оптимално позициониране на ханша (т.нар. позиция на бедрото) и уникално оформление на седалищната част на седалката. Ориентацията към човека при оформлението на купето може да бъде усетена при насоченото към водача табло с ненатрапчив дизайн и тесните облицовки на предните колони, създадени за по-добра видимост. Дори с оглед на по-високата позиция на седене отколкото при стандартен лек автомобил намаленото разстояние между ъгъла на бедрото и петите на водача гарантират, че той ще се чувства по-близо до пътя, отколкото в конвенционален SUV.
Вратите са първата част, с която човек влиза в контакт при всеки автомобил. Преследвайки усещане за лукс в максимална степен, акустичните инженери на Lexus си сътрудничат с невролози, за да постигнат върховия звук от вратите. На базата на проучване на мозъчните вълни, създавани при затваряне вратата на луксозен автомобил, екипът избира направени по поръчка материали и адаптира формата на вратата до десети от милиметъра, за да постигне възможно най-добър звук.
В допълнение, всеки UX, произведен от нашия завод в Кюшу, е инспектиран от такуми - майсторите на Lexus в обезшумена зала преди да напусне фабриката, за да бъдат открити и при нужда отстранени пречките, виновни за незадоволителния шум при затваряне на вратата.
Като типичен Lexus UX се движи максимално тихо благодарение на ултраздравата структура на купето и оптималното позициониране на абсорбиращите звука материали по нея. Също по типичния за Lexus „маниер“ инженерите проследяват шумовете до техния източник, за да не ги допускат да влязат в купето. Редуциран е дори звукът на изхвърляната от гумите вода.
Концепцията „Seat -in-Control”
UX създава усещането за контакт с пътя на водача, благодарение на концепцията „seat-in-control”. Oсновни функции на автомобила са групирани около страната на шофьора в кокпита, а формата на облегалката на седалката позволява на шофьора да ги управлява, като поддържа комфортна естествена позиция на тялото.
Диапазонът за регулиране на седалката е изключително широк, за да позволи различен тип усещания при шофиране – от ниска позиция за динамично каране като в хечбек до висока, характерна за типичен кросоувър.
UX предлага ръчна регулировка на седалките в шест посоки или електрическа в осем, като последната включва променлива лумбална опора за водача. Предните долни части на седалките използват пружини и пяна, създадени с идеята седалките да се напаснат спрямо телата на пътниците и да разпределят налягането в статичните зони на тялото.
Луксът на Lexus се разпростира в целия интериор на UX. Трилъчевият волан и аналоговият часовник например идват от Lexus LS, a Lexus Climate Concierge, използван и в други модели на марката, автоматично свързва въздушния поток на отоплението или охлаждането с отопляемите и вентилирани седалки, за да оптимизира температурата в купето. Прочутото внимание към детайла на Lexus намира израз и в оформлението на тавана, което елиминира разсейващите отблясъци върху предното стъкло, както и в дизайна на превключвателите с типичното за Lexus усещане.
Нови луксозни покрития
Още от създаването си Lexus следва японските традиции в занаятчийството и гостоприемството, за да придаде на своите автомобили уникално усещане за непреходен лукс. Lexus aдаптира този подход и при UX, който ще изиграе ролята на първи луксозен автомобил преди всичко при по-млади клиенти.
Благодарение на голям брой интервюта със собственици на премиум автомобили, проведени в различни региони по света (включително и Европа) и направени, за да бъдат разбрани очакванията на респондентите за дизайна и техният начин на живот, дизайнерите на Lexus получават вдъхновяващи и логични изводи, които им дават свежа перспектива към възприятията за лукс и им помогат да дефинират оформлението и качеството на интериора.
Резултатът е непреходният подход „по-малкото е повече“, който прави UX по-привлекателен и по-достъпен.
Автомобилният интериор е съставен от много компоненти като арматурно табло, седалки и декорации. Най-важна обаче е комбинацията от тези части, която трябва да осигури добър баланс между всички тях.
Пример е опционалната кожена облицовка с шевове, вдъхновени от „сашико“, японска занаятчийска техника за шиене, използвана и при създаването на облекло за бойните изкуства джудо и кендо. Тя е комбинирана с ефект на „перфорирана“ шарка в ниската част на седалката, чиито линии са проектирани на компютър на базата на математически криви и формули.
Lexus UX предлага богат избор от комбинации за интериорни цветове, всяка от които отговаря на специфично настроение и акцентира върху премиум дизайна. Седалките могат да бъдат с текстилна тапицерия, кожени или комбинация от текстил и кожа Тахара. Стандартните модификации предлагат избор от пет цвята, включващи Кобалт, Черно, Бяла пепел, Млечнобяло и Охра. В допълнение към черното при F SPORT се предлагат също и ексклузивните цветове за седалките Яркочервено и Бяло.
Впечатляващото арматурно табло и оборудването за кокпита предлагат избор от две различни текстури и четири цвят. UX е първият Lexus, който предлага ново покритие за арматурното табло, вдъхновено от японска хартия, позната като „уаши“. Toва е нещо традиционно за японските домове и създава усещане за спокойствие и топлина. Налична е и хартия със зърнеста структура, познатата от Lexus LC купe и LS седан.
Интуитивно управление и ясни дисплеи
Арматурното табло на UX комбинира уникални за Lexus характеристики с интуитивна технология. Върху 7-инчовия ТFT LCD дисплеи биват прожектирани триизмерни изображения на аналогови уреди – вместо класическите уреди.
Достъпният за поръчка Head-up дисплей подчертава усещането за високи технологии на борда на Lexus UX, като представя цялата необходима за водача информация непосредствено в зрителното му поле. Големият цветен дисплей прожектира информацията върху виртуален „екран“, който водачът вижда на 2,5 м пред себе си. Това позволява водачът да се фокусира по-лесно върху дисплея, както и върху обекти преди автомобила. Широкият дисплей с висок контраст се вижда лесно на дневна светлина и при сняг.
Lexus Remote Touch Interface (RTI) с интерфейс, работещ с докосване, в UX е проектиран, за да създава същото усещане като при боравенето със смартфон. RTI включва интуитивен контрол – от двойно кликване до плъзгане по дисплея (т.нар. swipе-ване). Конструкцията без рамка елиминира неприятните ръбове, а специалното покритие на тъчпад повърхността позволява пръстите да се плъзгат, като оставят минимален брой отпечатъци. Тъчпадът може да разпознава дори и написани с пръст главни букви, когато търсите име. Тактилните вибрации на тъчпада индикират като обратна връзка кога курсорът се движи, като позволяват на водача да го позиционира лесно върху желания функционален бутон.
Превключвател в основата на тъчпада може да „извика“ оперативен екран с определени функции като например климатизация и навигация, като позволява по-лесен достъп без преминаване през менюта. Акцент във високотехнологичната елегантност е логото на Lexus върху повърхността на тъчпада, което свети нощем.
Креативна технолигия
Дизайнерите на Lexus успяват да създадат изтънчена атмосфера в кокпита – например с финото LED осветление в купето. Бели LED светлини осветяват пространството за краката, жабката и бутоните, като същевременно са плафорни - осветление при четене на карта и осветление за багажника.
Друг пример: всеки от въздуховодите при UX използва контролер с едно копче за управление на обема и посоката на въздушния поток. Благодарение на комбинацията от две функции в един контролер всеки от въздуховодите може да бъде по-голям, като така се постига по-голям обем на въздушния поток и се намалява шумът.
Моделите в ниво Luxury имат осветени контролери за вентилацията с фино безкабелно LED осветление, което бива захранвано от електромагнитния резонанс между две намотки, вибриращи при една и съща честота. Използвайки същия принцип като при задните светлини на Lexus LC, LED светлините при въздуховодите използват огледална оптика, за да се създадат ефект за дълбочина, въпреки че рефлекторният елемент е с дебелина само 3 мм.
Гъвкавост благодарение на интелигентна комбинация
Цялостната концепция на UX е подчинена на идеята да направи живота на „градските откриватели“ по-лесен. Междуосието от 2640 мм допринася за стабилно пътно поведение и за много пространство в купето. Дължината от 4495 мм и най-добрият за сегмента диаметър на завой от 10,4 мм правят Lexus UX лесен за маневриране и удобен за паркиране.
Действията на влизане и излизане от автомобила са улеснени благодарение на няколко фактора, включващи по-ниска позиция за бедрото, максимално „изрязаните“ под вратите прагове и формата на долната част на седалките. UX предлага най-голямото отделение за съхранение в интериора в конзолата в класа си.
Възможността за автоматично отваряне на задния капак прави товаренето в UX по-удобно, а алуминиевите релси на покрива позволяват монтажа на най-различни стойки за аксесоари.
В зависимост от конфигурацията на модела, колелата и пазара, UX разполага с авариен комплект за гуми, run-flat гуми или резервна гума. Новата втора генерация run-flat гуми са по-тихи и по-комфортни, като позволяват на автомобила да се движи със спукана гума в рамките на 160 км при скорост до 80 км/ч.
Иновативни технологи
Моделните модификации на Lexus UX предлагат най-новата мултимедийна и навигационна технология на марката. Седеминчовият EMV дисплей (съкращението идва от Electro Multi Vision) е стандартен, а 10,25-инчовият EMV дисплей се използва с опционалната навигационна система на Lexus.
Стандартната аудиосистема Lexus Premium Sound може да възпроизвежда дигиталните аудиоформати с най-добра резолюция (WAV, FLAC, ALAC и OGG Orbis) от USB памет, която побира повече музикални файлове от CD. Двата USB порта отзад позволяват на пътниците да използват и да зареждат своите смартфони или таблети.
Стандартната система с 6 високоговорителя и опционалната с 8 използват говорители с бамбук с цел намаляване на масата и възпроизвеждане на гласовете максимално точно при по-добро качество на звука в средночестотния диапазон. И двете системи създават усещане за сцена, използвайки високочестотни говорители от двете страни на таблото, и отразяване на звука от предното стъкло. Системата с 8 високоговорителя разполага и с високочестотен говорител в центъра на таблото, с монтиран в багажника субуфер и с по-мощен усилвател.
Опционалната аудиосистема Mark Levinson Premium Surround – ексклузивна за сегмента – използва 13 високоговорителя, 8-канален усилвател клас D с 668 вата, Quantum Logic Surround Sound и технология ClariFi™ 2.0, за да достави истинско концертно усещане в UX.
Солидна структура като основа
Lexus създава UX с впечатляваща комбинация от пъргаво пътно поведение и комфортна возия при тихо придвижване, които клиентите от градовете ще оценят високо. Ключ към постигането на баланса е изграждането на UX на базата на устойчивата глобална платформа GA-C. Използването на високоякостна стомана, ултрасилни лепила и лазерно заваряване на елементите (общо 33 м залепване и съединяване) създават изключително устойчива на усукване структура, съществен компонент за постигането на динамично управление и на комфорт на возене от луксозния клас.
Посредством използването на алуминий за вратите, калниците и капака, както и на композитни материали за задния капак, UX има най-ниския център на тежестта в класа си (594 мм). В резултат на това UX осигурява сигурно и пъргаво поведение, асоциирано обикновено с по-ниските динамични хечбеци.
Уникалната пръстеновидна структура около отвора на багажника и зад задните седалки увеличава устойчивостта срещу усукване, за да направи автомобила по-сигурен при катастрофа, да подобри управлението и да редуцира шума и вибрациите.
Предното окачване тип MacPherson и многораменното задно – монтирани към подрамите, са настроени специално, за да осигурят пъргаво пътно поведение и комфорт по износени и увредени пътни настилки. Внимателно изпипаните детайли като количеството на маслото в амортисьорите, уплътненията и триенето имат изключително позитивно влияние върху комфорта на возене.
Предният разпъващ стабилизатор (т.нар. strutbar) в горната част на двигателния отсек увеличава неговата устойчивост на усукване, а свързаната с болтове директно към подрамата (без гумени тампони) кормилна рейка осигурява по-директно усещане в кормилното управление.
Функцията Active Cornering Assist (ACA), интегрирана в Системата за контрол на стабилността (Vehicle Stability Control), помага на автомобила да следва зададената от водача траектория посредством прилагане на спирачно усилие към вътрешните за завоя колела, предотвратявайки недозавиването. В резултат на това UX се движи по-прецизно по завоите и остава стабилен.
Окачване, което се адаптира спрямо нуждите
Най-новата версия на Адаптивното променливо окачване (AVS), която дебютира при флагмана LC Coupe, е достъпна за нивата UX F SPORT и Luxury. Новата система AVS намалява наклоняването на каросерията в завои и осигурява по-голям комфорт при движение по неравни улици в града.
Адаптивното променливо окачване използва соленоиди, за да контролира количеството течност, което преминава през буталата на aмортисьорите. По този начин системата може да настройва окачването на 650 нива – като промените са напълно осезаеми за пътниците.
Благодарение на сигналите от кормилното управление, сензорите за отчитане склонността от поднасяне и тези за странично ускорение, Адаптивното променливо окачване постоянно адаптира реакциите на амортисьорите, за да намали наклоняването на купето в завои, като гарантира оптимален контакт на гумата с пътното платно и добро поведение по всякаква повърхност.
Амортисьорите стават „по-меки“ при ниска скорост и „по-твърди“ при висока. Интегрираните функции, сред които Roll Posture Control управлението на „стойката“ на автомобила, функцията Anti-pitch Control срещу наклоняването на каросерията, Repercussion Control (контролът на реакциите на окачването) и Roughness Sensing Control (контролът на твърдостта), адаптират работата на Адаптивното променливо окачване индивидуално за всеки тип настилка и за всяка промяна при динамичния център на тежестта.
Водачът може да настройва окачването, използвайки селектора за избор на режим на шофиранеDrive Mode Select. Когато е избран режим Eco, Normal или Sport S, или режим Custom с настройка на купето NORMAL, реакциите на амортисьорите остават без промяна, за да бъде постигнат оптимален баланс между комфортно поведение, пъргави реакции на управлението и плавно придвижване.
При избор на Sport S+ или режим Custom с настройка SPORT контролерът за режим на шофиране превключва към „по-стегнати“ настройки, за да осигури максимално усещане за динамика при шофиране.
Като допълнение към Системата за предотвратяване на сблъсък (Pre-Collision System Cooperative Control) Адаптивното променливо окачване може да настройва окачването така, че да бъде намалено разклащането на каросерията или да бъде предотвратено преобръщане в момент, когато компютърът на системата прецени, че има нужда от намеса в управлението при опасност от катастрофа. Кооперативната система за контрол на стабилността (VSC Cooperative Control) прилага съответното съпротивление от страна на окачването, за да отговори на загубата на сцепление на автомобила и на промените в сцеплението на пътната настилка, като съдейства за по-ефективната работа на Системата за контрол на стабилността (VSC).
Дирестно управление и много видове колела
Системата на електрическо сервоуправление (Electric Power Steering) с нов компактен и изключително здрав асистиращ мотор осигурява светкавични реакции при командите от волана и създава отлично усещане при управление.
При модификациите на UX, оборудвани с електрически регулируеми предни седалки, има нови възможности за електрическо регулиране на настройки в дълбочина и по отношение на наклона. В допълнение, при модификации с функция със запаметяване, влизането и излизането от автомобила са улеснени посредством изтегляне и връщане, свързани с колана на водача и Start-Stop бутона или бутона за стартиране на хибридната система. Посредством бутона електромоторите могат да регулират волана нагоре и надолу и напред и назад през 40 мм.
Стандартните за модела 17 x 6,5 аеродинамични алуминиеви колела са комбинирани с гуми в размер 215/60R17. Опционалните 18-инчови алуминиеви колела са с run-flat гуми с размер 225/50RF18 95V. Моделите F SPORT са достъпни с високоскоростни летни гуми.
UX 250h: ново поколение самозарядна хибридна технолотгия на Lexus
UX 250h е оборудван с четвъртото поколение на самозарядното хибридно задвижване на Lexus, включващо изцяло нов 2-литров бензинов двигател, хибридна трансмисия, нова компактна батерия и нов управляващ модул.
Със своите 184 к.с. системна мощност (или 135 кВт) UX 250h комбинира изключително нисък разход на гориво с усещане за бързи реакции и плавност при управление.
Новият 2-литров редови 4-цилиндров двигател на UX постига водеща за класа термодинамична ефективност от 41% благодарение на революционни легла на клапаните с лазерно покритие, ново оформление на всмукателния колектор, висока степен на сгъстяване (14:1), инжекционна система, комбинираща директно и индиректно впръскване (в колектора)
за постигане на бързо изгаряне. Интелигентната система за управление на клапаните с електрически актуатор за всмукателните клапани прави шофирането по-приятно и намалява нивата на вредни емисии.
Маслената помпа с променлив дебит и адаптивната охладителна система с електрическа водна помпа допринасят за изключително ниското вътрешно триене, подобряването характеристиките на двигателя и намаляването разхода на гориво. Системата позволява и по-бързо затопляне на купето в студени дни, както и по-бързо охлаждане при включена климатична система.
Рециркулацията на отработените газове осигурява бързо загряване на двигателя за намаляване на вредните емисии, а предназначеният за бензиновия двигател филтър за твърди частици позволява на автомобила да отговори на нормата EURO 6d.
Хибридната системаа на UX свърза новия двигател с вътрешно горене с два електрически мотор-генератора в нова генерация хибридна трансмисия, която е по-компактна, по-лека и с по-малко вътрешно триене в сравнение с предходните хибридни системи на Lexus. Т.нар. управляващ блок на мощността (Power Control Unit) e по-мощен, но с 20% по-малък и с 10% по-лек.
Посредством оптимизация между „подпомагането“ от електрическия мотор и оборотите на двигателя се създава усещане за плавно ускорение без бензиновата машина да достига високи обороти. Оборотите на двигателя биват синхронизирани със скоростта на автомобила, за да получите усещане за пъргаво и продължително ускорение.
В новата трансмисия двата електрически мотор-генератора (MG1 и MG2) не са свързани в редица, а един над друг . Тази конструкция е по-компактна и по-лека, което намалява загубите вследствие на триене с 25%. В допълнение, MG2 е мотор с по-висока скорост, който осигурява по-добра динамика и по-ниска горивна консумация. За водача резултатът ще бъде усетен под формата на най-добрия за сегмента диаметър на завой от 10,4 м, осигуряващ прекрасна маневреност.
Функцията за последователно превключване Shiftmatic позволява използване на „моторната спирачка“ в шест степени посредством превключване, подобно на това при ръчна скоростна кутия с използване на перата на волана или от S позицията на скоростния лост.
Скоростта, при която хибридната система може да изключи бензиновия двигател, например при спускане по наклон, е увеличена до 115 км/ч.
Новата компактна никел-металхидридна (NiMH) батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка. Това съдейства за сваляне центъра на тежестта.