Руският всъдеход УАЗ Patriot се оказа най-продаваният пълноразмерен SUV в Украйна за 2006-та година с пазарен дял от 27,13% от общия обем на продажбите в този сегмент. Автомобилът елиминира именити съперници като Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee и Nissan Patrol, въпреки забележките по отношение на качеството.
За разлика от добре познатия от близкото минало УАЗ-469 от средата на 60-те години (онзи, който все още използват родните военни, и който се отличаваше с похвална здравина и офроуд качества), новият УАЗ Patriot носи много от недостатъците на нароилите се напоследък евтини далекоизточни SUV-деривати. Дебютиралият през август 2005 руски всъдеход е прословут с тракащите си пластмаси, заяждащия механизъм за отваряне на люка, скърцащата ръкохватка за управление на режимите на отоплението и куп дреболии, които вгорчават живота на собствениците. Освен покъртителния интериор обаче сериозен недостатък е изключително неефективната спирачна уредба. Въпреки това продажбите в някои от бившите съветски републики са респектиращи, което може да се обясни единствено с конкурентната цена на автомобила. “Патриота” засега остава без конкуренция поради ниската си цена, въпреки че сглобяваните в Черкезия всъдеходи Derways Сowboy, разработени на базата на румънския ARO, са малко по евтини, но му отстъпват по размер. Другата алтернатива, която се предлага на украинсия пазар - китайският SUV Great Wall, излиза по-скъпо, поради налаганите мита.За да се справи с критиките и да отговори на европейските изисквания, от началото на 2007-ма година Уляновският производител пусна на пазара обновена версия на модела. Новият Patriot външно изглежда точно като първите образци от 2005 г., което обаче не означава, че промени няма. Просто фейслифтът е оставен за по-добри времена, а приоритетите са насочени към отстраняването на проблемите със спирачките и облагородяването на скърцащия интериор. Руският Patriot 2007 ще влезе в историята на автомобилостроенето с факта, че е първият местен автомобил със стандартно предлагана система ABS. При това в Уляновск не са се поскъпили да отделят средства за последното осмо поколение антиблокираща спирачна система на Bosch. За да стане възможно нейното вграждане обаче, се е наложила подмяната на останалите агрегати по системата – едно доста скъпо начинание. “Оказа се невъзможно да съвместим работата на ABS с родните спирачни апарати, затова взехме решение да ги заменим с немски, произведени от компанията Continental Teves” – разказва Сергей Илински, PR-менеджър на компанията “Северстал-Авто”, която от 2002 година управлява Уляновския автомобилен завод.
Освен по спирачките промени има и по интериора. Конструктурите от Уляновск се отказаха от руските “кресла” и решиха да адаптират седалки от сглобявания в Русия корейски всъдеход SsangYong Rexton. Новите предни места позволяват освен надлъжна и вертикална регулация, така също и настройка на лумбалната опора. При разработката на модела конструкторите решават да се избавят и от фамилните черти на предишния УАЗ – шум, вибрации и тропане, като за целта в салона са вложени нови шумоизолационни материали. За сметка на това останалите агрегати остават непроменени, като най-драматично е положението с трансмисията. Петстепенната механична скоростна кутия “Деймос” върши работа, но пък система 4х4 е абсолютно неадекватна, поради липсата на междуосев диференциал. Това е причината да не се препоръчва постоянно движение в режим на двойно предаване, особено върху сух терен, тъй като по този начин се намалява драстично експлоатационният срок на трансмисията. Пълноприводното движение на четирите колела е допустимо само върху кал или киша, при това с ограничена скорост. На всичко отгоре в модела от 2005-та година братушките бяха забравили да сложат индикатор за избрания режим на трансмисията, а водачът можеше да гадае в какъв режим е, единствено по характерния шум и вибрациите. Този недостатък е отстранен в новата версия с добавянето на съответния индикатор в приборния панел, който ще подсеща водача, в случай че стъпи на сухо. Разнообразие в силовите агрегати за сега също не се предлага, и УАЗ Patriot продължава да се комплектова със същия 2,7-литров бензинов агрегат с мощност 128 к.с., който гори от евтиния 92-октанов бензин. Максималната скорост е останала непроменена, а нейният максимум е едва 150 км/ч. Поставен е обаче нов електронен блок за управление на двигателя, който би трябвало да се справи със слабостите на запалителната система и да повиши ресурса на двигателя