Пилотът на Red Bull Марк Уебър обвини своя екип в емоционално фаворизиране на неговия съотборник и съперник в борбата за титлата във Формула 1 два кръга преди края на сезона.
Пред журналистите на бразилската писта „Интерлагос“, където в неделя може да бъде решен шампионата, австралиецът отново върна на дневен ред темата за по-голямата подкрепа на отбора към по-младия му съекипник.
Скандалите в Red Bull започнаха след удара между Уебър и Фетел в Турция, когато екипът подкрепи германеца въпреки грешката му, довела до загубата на сигурна двойна победа. По-късно преди квалификациите на „Силвърстоун“ отборът взе новото предно крило от болида на австралиеца и го даде на Фетел.
В момента тимът продължава да настоява, че подкрепя и двамата си пилоти, въпреки че Уебър е на 11 точки зад лидера във временното класиране Фернандо Алонсо, а Фетел на 25 т. Австралиецът обаче отново избухна и опроверга равнопоставеността в отбора. Изречените от него думи бяха премерени и дълго обмисляни, коментира редакторът на Reuters Алан Болдуин.
На репортерски въпрос дали все още усеща, че тимът не го подкрепя напълно, след дълго замисляне Уебър отговори: „Технически, всичко е много, много добре“. Но след втория въпрос дали получава същата емоционална подкрепа като Фетел, той безцеремонно отвърна „Очевидно е, нали?“.
„Разбира се, когато младок с нова енергия дойде в екипа... Ето къде е емоцията. Това е. Което е добре, защото аз имах отлична възможност и прекрасен автомобил да направя някои чудесни неща тази година, и го постигнах. Имам любимци в живота. Имам хора, с което ми е приятно да бъда. Така стоят нещата. Това е човешката природа“, каза Уебър.
По-късно изпълнителният директор на Red Bull Кристиан Хорнер отрече обвиненията във фаворизиране на Фетел, но призна, че консултантът и дясна ръка на собственика на отбора Дитрих Матешиц Хелмут Марко е по-близък с 23-годишния германец.
„Ще трябва да разбера какво е имал предвид Марк с тези коментари, защото той има цялата огромна подкрепа на тима. Вероятно те са за симпатиите на Хелмут Марко към Себастиан Фетел, но те не оказват влияние на начина на работа в отбора, нито на подкрепата ни към пилотите“, твърди Хорнер.