Експертите стигат до извода, че двигателите на Renault замърсяват най-много
Експертите на британската асоциация на потребителите Which? се занимава с различни изследвания от 1957 г. насам. През 2012 г., много преди да гръмне скандалът с дизелгейт, британците започват тестове на а дизелови автомобили от различни марки на тема замърсяване на околната среда. В продължение на четири години сътрудниците компанията Which? изпитват в реални условия 278 автомобила, оборудвани с дизелови двигатели, които отговарят на стандартите Евро 5 и Евро 6. След това британците сравняват данните с регламентите, приети от Европейския съюз. Резултатите се оказват много тъжни, а антигерой на тази драма - не е Volkswagen.
Експертите стигат до извода, че двигателите на Renault замърсяват най-много. Всички 16 тествани автомобила многократно надвишават стойностите, установени от европейското законодателство. За Eвро 5 този показател е 0,18 грама азотни оксиди на километър, за Евро 6 - 0,08 г/км. В крайна сметка, тестваните двигатели Евро 5 на Renault надскачат предвидените лимити четири пъти, а моторите Евро 6 - девет пъти. Ето и сухите цифри са – 0,73 и 0,72 г/км съответно. По същия начин се представят и роднините на Renault автомобилите на Nissan. Всичките шест тествани модела с дизелови двигатели Euro 5 превишават допустимото ниво на замърсяване шест пъти, а средното ниво на емисии на NOx достигат 0,8 г/ км. Участвалите в тестовете два автомобила Jeep с двигатели Евро 5 се провалят с гръм и трясък. При лимит от 0,18 г/км резултатът е невероятен – 1,735 г/км. Превишението е 9,6 пъти.
Както французите уверяват британските експерти, от средата на 2015 всички произведени модели на Renault напълно съответстват на европейските екологични стандарти. А провалът в изследването се дължи на факта, че е било проведено с автомобили, произведени преди модернизирани на на изпускателната система.
А автомобилите, които влизат в състава на Volkswagen Group, модели на Audi, Skoda, Seat и Volkswagen, показват добри резултати и доказват, че са сред най-добрите. В списъка на чистите автомобили попада компанията BMW и нейното подразделение MINI: 33 автомобила с двигатели на Eвро 5 и Eвро по време на изпитанията в реални условия показват 0,41 и 0,14 г/км съответно. Добре се представят и автомобилите на Volvo Cars и Toyota.
В най-скоро автомобилните производители ще бъдат представени пред ново сериозно предизвикателство, когато ще бъде по-трудно да фалшифицират каталожните, след като през септември 2017 г. влиза в сила новата процедура за изпитване на автомобилите - WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), която е много по-близо до реалния живот, отколкото сегашната NEDC (New European Driving Cycle).