Пилотите на марката в момента са на тест драйв с маскиран 488 в нормалния трафик
Ferrari провежда тестове от юни с частично маскиран 488 GTB. Какво всъщност е това? Британските медии спекулират, че италианците работят върху един вариант GTO за своя битурбо спортен автомобил.
През 2015 Ferrari пусна на пазара 488 GTB, като наследник на 458 с 3,9-литров битурбо V8 двигател, генериращ 670 к.с., вместо атмосферен с високи обороти. Междувременно Ferrari пусна версия на Spider със същите ключови данни. Въпреки това, пилотите на Ferrari в момента са на тест драйв с маскиран 488 в нормалния пътен трафик. Предните престилки, предните и задни калници, както и страничните врати на тест автомобила са покрити с бяло фолио.
Ferrari 488 GTO като конкурент на Porsche 911 GT2
Това води до спекулации. Британските медии искат да са сигурни, че Ferrari работи върху 488 GTO. GTO- това е абревиатурата на Gran Turismo Omologato. Последният Ferrari, който носеше тази наставка беше 599, чийто двигател V12 е разположен под предния капак. Този GTO беше пътната версия на състезателя XX и за разлика от цивилния 599 GTB, лимитиран точно до 599 екземпляра. Друга разлика: във Ferrari 599 GTO бушува V12 атмосферен с 65- градусов ъгъл и 670 к.с. В GTB Fiorano с 620 к.с.
Ferrari ъпдейтва също така 458, само четири години след неговата поява. Вместо абревиатурата GTO, спортният автомобил обаче получи псевдонима Speciale. Инженерите в Маранело освежават V8 (605 вместо 570 к.с.), модифицират аеродинамиката с активни елементи, модернизират 458 Speciale с нова спирачна система и намаляват теглото общо с 90 килограма. Speciale достигна сухо тегло от 1290 килограма.
Може да се каже, че Ferrari наподобява на 488. Битурбо V8 би могъл да надмине предела от 700 конски сили, само с малко повече компресия и малки корекции. Освен това теглото също може да бъде редуцирано, подобно на 458 Speciale, с малки корекции в интериора и олекотени прозорци. В 458 Speciale, Ferrari дори редуцира теглото на двигателя с осем килограма. Сухото тегло на 488 GTB възлиза на 1370 килограма. Очаква се Ferrari да редуцира теглото на GTO под 1300 килограма.
Ако Ferrari наистина финализира 488 GTO, той със сигурност ще стартира по-бързо от 488 GTB (0-100 км/ч за 3,0 секунди) и ще реализира по-бързи обиколки на пистата. Един потенциален противник на спортния автомобил, който може да се появи през 2018 г., току-що беше представен в Цуфенхаузен е Porsche 911 GT2 RS.