Следващото поколение стъпва като спортен модел със средно разположен двигател
Настъпил е преломен момент в 60-годишната история на Chevrolet Corvette. Следващото поколение на Corvette C8 стъпва като спортен модел със средно разположен двигател. Моделът беше уловен по време тестовите обиколки.
Мълвата се разпространява от доста време в американското медийно пространство: Дали новият Corvette C8 ще бъде представен с революционна промяна на концепцията на автомобилното изложение през 2018 в Детройт? Дали популярният американския спортен автомобил за пръв път ще бъде оборудван със средно разположен двигател? Мнозина фенове на спортни возила вероятно ще прочетат тази новина със сълзи в очите от радост. Corvette Stingray е вече с предно разположен двигател и надлъжна и напречна мощност, срещу по-малко от 80 000 евро. Със средно разположения V8 вероятно ще струва по-скъпо, но със сигурност още по-спортен, благодарение на по-доброто разпределение на теглото и концентрация на маса в центъра на автомобила.
V8 двигатели с 860 к.с.
Уловеният сега прототип на Corvette C8 следва класическите закони на супер спортните автомобили със средно разположен двигател. След разположения ниско долу къс нос и изнесеното напред купе, следва дълга задна част. Където, непосредствено зад пътниците, е разположен новият GM 6,2 литров V8 компресорен двигател с два горни разпределителни вала. Допълнителните характеристики на новия алуминиев осемцилиндров под абревиатурата LT5 включват променливи фази на газоразпределението и директно впръскване. Конските сили ще трябва да са около 700. Новият двигател би могъл да бъде куплиран със също нова 7-степенна трансмисия с два съединителя, под името Tremec TR 9007.
Като допълнителни опции в двигателната гама ще се предлагат и 4,2-литровия V8 и версия с 5,5 литров. И двете версии залагат на битурбо и 32 клапана. Диапазонът на мощността е между 500 и 860 к.с.
Седемстепенната скоростна кутия на сегашния C7 също е дело на Tremec. Мексиканската компания се е квалифицирала в изработката на трансмисии с два съединителя, след като през декември 2011 се сдоби с Hoerbiger Drivetrain Mechatronics със седалище в Loppem/Белгия. Новоразработената двойна трансмисия сега достига до 9000 об/мин и 900 Нм. Това напълно пасва на Corvette. 6,2-литровия V8 на сегашния C7 изцежда 466 к.с. при 630 Нм. При Z06 вече кончетата са 659 при 881 Нм.
C8 повече няма да има ръчна скоростна кутия. Предимствата и недостатъците на автоматичната и ръчната трансмисия се изясниха при C7. Само една четвърт от собствениците на модела на 2016 са се доверили на ръчната трансмисия. Освен това Corvette също така е по-бърз на състезателните писти с осемстепенната автоматична трансмисия, отколкото с ръчна. Доказателство за това е тестът на пистата Хокенхаймринг, където автоматичната триумфира с почти един секунда преднина.
Старият Corvette ще се прозвежда до 2021
Тъй като C8 бе уловен заедно с C7 моделите, това позволи да бъде направено сравнение. Спортният модел със средно разположен двигател е малко по-плосък от C7, леко по-дълъг и с малко по-голямо междуосие. Покривът на C8 е с двоен балон. Пред арките на задните калници се отварят големи въздухозаборници.
Corvette C8 със средно разположен двигател в бъдеще сигурно ще стъпи и с електрически двигател за предната ос, който превръща спортните автомобили в автомобили със задвижване на четирите колела. GM вече патентова името E-Ray.
Обаче средният двигател e няма да замени предния двигател на Corvette, така че старият Vette ще продължава успоредно да се произвежда до 2021.