Новото кормило ще бъде част от луксозен интериор с два 10,25 инчови екрана и MBUX
Дизайнерите и инженерите на Mercedes-Benz са работили ръка за ръка, за да проектират ултрамодерния волан, с който ще бъде оборудван новият MercedesBenz E-класа от това лято.
„Проектирането на волан е отделно занимание, значението на което често се подценява“, обяснява Ханс-Петер Вундерлих, директор на интериорния дизайн на Mercedes-Benz, който се занимава с дизайна на воланите на марката повече от 20 години. „Заедно със седалките воланът е единствената част от автомобила, с която сме в интензивен физически контакт. С върховете на пръстите се усещат малки неща, които обикновено не забелязваме. Ако нередността ви смущава или ако воланът не се държи добре в ръка, това е неприятно. Това хаптично чувство се изпраща обратно до мозъка и определя дали харесваме автомобила или не. “
Оттук и значението на създаването на удобен и технологично усъвършенстван волан. По този начин кормилото на новия Mercedes-Benz E-класа ще има освен обичайните органи за управление и палитра от сензори с две зони, които откриват дали ръцете на водача правилно хващат волана на автомобила.
„Сензорите отпред и отзад на волана указват дали той се държи правилно“, обяснява Маркус Фиге, мениджър на разработката на волани на марката с трилъчата звезда. Бутоните Touch Control, интегрирани в краицата волана, сега работят капацитивно. "Безшевните" контролни пана, които са разделени на няколко функционални зони, са прецизно интегрирани в спиците на волана. Това намалява максимално механичните работни повърхности ”.
Маркус Фиге също така уточнява, че подобно на смартфоните „клавишите са регистрирани и позволяват интуитивно използване чрез прекарване на пръсти с жестове и просто натискане на познати символи“.
Воланът на новия Mercedes-Benz E-класа, представен ни повече, ни по-малко като "най-красивия волан, който някога сме проектирали", според Ханс-Петер Вундерлих, ще се предлага в три версии: Sport, Luxury и Supersport. Новият волан ще бъде интегриран в луксозен интериор, посрещащ по-специално два 10,25 инчови екрана, както и системата MBUX (Mercedes-Benz User Experience) с гласово управление Hey Mercedes.