Регистрациите на нови автомобили през миналия месец в Европа са се понижили с 4,9%.
Въпреки че това е тринайсетият пореден месец на спад в продажбите на Стария континент, той е значително по-малък в сравнение с предходните – 12,3% през април и 9% през март. Основната причина за това се крие в отпуснатите държавни субсидии в редица страни.Общият брой на регистрираните автомобили през миналия месец в зоната, съставена от 27-те страни-членки на Европейския съюз плюс Исландия, Норвегия и Швеция, е 1.27 милиона автомобила. Това е с около 66 000 по-малко, отколкото през същия период на миналата година.
За периода януари – май европейският пазар се е свил с 13,9%, което е по-малко от 6 милиона регистрирани нови автомобила по данни на ACEA – Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Някои страни отбелязват дори ръст на автомобилния си пазар благодарение най-вече на различните форми на държавни субсидии в сектора, предприети от правителствата. Във Франция продажбите са се увеличили с 11,8%, а в Германия с цели 39,7%. На противоположния полюс са Великобритания и Испания със спад съответно от 24,85 и 38,7%.
За петте месеца на настоящата година Германия е единственият пазар в Западна Европа, който отбелязва ръст на продажбите от 22,8%, докато Франция ограничава спада до 1,4%.
При отделните автомобилни производители Volkswagen (с всичките си марки) е продал през май с 3,1% повече автомобила в сравнение с май 2008 г, а Fiat с 2% повече.
Групата Renault признава за спад от едва 4,4% (който се дължи на удвоените продажби на Dacia) при понижение от 16,8% за марката Renault. Понижението при PSA Peugeot Citroen е 5,9%, а при Toyota 8,9%.
Южнокорейците от Hyundai обаче отчитат ръст от 25% на продажбите си – до 29 309 автомобила.