Датата отбелязва и годишнината от първата среща между Чарлз Ролс и Хенри Ройс
Rolls-Royce Motor Cars записва още една глава в дългата си история днес. Именно на този ден през 1904 г. Чарлз Ролс за първи път се среща с Хенри Ройс в хотел Мидланд, Манчестър - среща, след която автомобилът и светът на лукса никога повече няма да бъдат същите. Именно с прилягащия усет към историческата симетрия, производството се възобновява в Дома на Rolls-Royce днес На тази дата , 4 май, Ролс за първи път обяви за Ройс: „Срещнах най-големия инженер в света“.
Заедно Ролс и Ройс споделят обща визия, която да направи бъдещето на автомобилизма изключително. Хенри Ройс, инженер, има желание за съвършенство и вродена работна етика, която по-късно става стълб на философията на Rolls-Royce; "Вземете най-доброто, което съществува, и го направете по-добро." Чарлз Ролс, аристократ, е завършен автомобилист, опитен в продажбата на вносни чужди автомобили. Неговият бизнес партньор Клод Джонсън влиза в ролята на управляващ директор на компанията Rolls-Royce и разширява репутацията на новоизградената компания.
Компанията, която основатдвамата, се сблъсква с извънредни предизвикателства и трудности през своята 116-годишна история. Въпреки че все още е в ранна детска възраст, Rolls-Royce преживява през 1918 г. най-голямата пандемия на 20-и век, испанският грип обгърна света. Десетилетие по-късно британският производител отново устоява , когато Голямата депресия разрушава глобалната икономика. През следващите години Rolls-Royce издържа на шоковете на икономическите и политическите кризи в страната и в чужбина, въплъщавайки спокойствие и постоянство в бурен, несигурен свят.
В по-новата си история компанията претърпява финансов крах през 2008 г. и излизаот тази криза по-устойчива и решителна от всякога. Марката винаги се е издигала до всяко предизвикателство с изобретателност, отдаденост, смелост и солидарност, така че макар Covid-19 да е едно от най-големите изпитания, с които Rolls-Royce някога се е сблъсквал, той със сигурност не е първият.
За актуалното поколение на фамилия Rolls-Royce работата вкъщи е ново преживяване. За сър Хенри Ройс обаче това е напълно нормално. Всъщност някои от най-влиятелните му проуекти са създадени в частното студио, което той поддържа в дома си - Елмстед, Уест Уитеринг, само на осем мили от днешния завод и глобален централен офис.
Ройс ясно намира вдъхновение и творческа енергия в тишината и уединението, които са далеч от суматохата, осигурена от офиса и фабриката. Известно е, когато един ден отива до близкия плаж, той скицира първоначалната конструкция на самолетния двигател R-series върху пясъка с бастуна си . По-късна разработка на този мотор - Merlin, ще спечели вечното му признание като двигател, който задвижва легендарния Supermarine Spitfire.
Родното студио на Ройс също е родното място на друг, може би по-малко специален двигател, който въпреки това заема важно място в аналите на авиационното постижение. През 1919 г. неговият Eagle VIII,I осигурява силата за първия в историята трансатлантически полет - от Сейнт Джон, Нюфаундленд до графство Голуей в Ирландия, от британските приключенски капитан Джон Алкок и лейтенант Артур Браун. Rolls-Royce Motor Cars отбеляза стогодишнината от удивителния подвиг, а двигателят, който направи това възможно в грандиозния колекционерски автомобил Wraith Eagle VIII, произведен от само 50 екземпляра, пуснат през 2019 г.
Торстен Мюлер-Отвос, главен изпълнителен директор на Rolls-Royce Motor Cars, казва: „Живеем през исторически времена. Основният ни фокус е, разбира се, безопасното възобновяване на производството в The Home of Rolls-Royce в Гуддууд, Западен Съсекс; но при отбелязването на тази невероятна годишнина ние отделяме момент, за да разсъждаваме вър ху това, което 116 години са ни учили. "
Той добавя: „Като компания можем да черпим сили от знанието, въпреки че Rolls-Royce се е сблъсквал с несигурност много пъти през годините, той е станал по-устойчив и уверен в непроменените си принципи. Нашите настоящи предизвикателства може да са безпрецедентни, но щом гледаме към бъдещето, уверен съм, че няма компания в света, по-добре подготвена да ги преодолее. "