Линда Джаксън поема кормилото на Peugeot, а Жан-Филип Импарато ще оглави Alfa Romeo
Stellantis, автомобилният гигант, създаден от сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles (FCA), ще възприеме разнообразието на своя персонал и марки като сила, а не като слабост, заявинКарлос Таварес.
Новата компания е четвъртата по големина автомобилен алианс в света, с 14 марки (включително Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Peugeot и Opel / Vauxhall), над 400 000 служители, промишлени операции в повече от 30 страни и приходи над 150 млрд. британски лири, взети заедно.
Сега Stellantis предоставя допълнителни подробности за управленската си структура с редица нови шефове на ключови марки. Майк Манли, който беше главен изпълнителен директор на FCA, ще стане шеф на Америка, където са фокусирани популярните марки Jeep и Ram.
Британката Линда Джаксън, която преди това бе начело на Citroën, е посочена за нов нръковидител на Peugeot. Шефът на Peugeot Жан-Филип Импарато ще управлява Alfa Romeo, замествайки Тим Кунискис, който ще се фокусира върху Chrysler и Dodge.
Михаел Лохшелер (Opel / Vauxhall), Винсент Кобе (Citroën), Оливиех Франсоа (Fiat / Abarth), Беатрис Фуше (DS) и Давиде Грасо (Maserati) запазват своите роли.
След като Таварес призна, че в сливането има „отбранително измерение“ въз основа на предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, той каза, че „това сливане не е защитен ход“, добавяйки, че Stellantis няма да се фокусира единствено върху новия си мащаб.
Той каза: „Stellantis трябва да бъде по-скоро велик, отколкото голям. Искаме да придобием мащаб, разбира се, и да се уверим, че използваме този мащаб за развитие на иновации и като лост, за да бъдем по-разрушителни и да правим неща, които някои други компании не биха могли да направят.
Целта не е да бъдеш голям; целта е да бъдем отлични в това, което правим. " Таварес каза, че успехът от минали сливания с компании, които сега са част от Stellantis - особено сливането на Fiat и Chrysler и закупуването на Opel / Vauxhall от PSA през 2017 г., показва, че Stellantis може да успее и че възприемането на разнообразието от неговите 14 марки ще бъде ключово.
„В рамките на тези 14 емблематични марки има голямо разнообразие от модели. Ние присъстваме на най-значимите пазари и най-значимите зони за обединяване на печалби на пазара.
„Ще оценим многообразието на нашите хора. Не е нужно да имаме една уникална култура; ще използваме нашето многообразие.
Нашите хора са уникални и трябва да останат такива, каквито са. Моята работа ще е да използвам това разнообразие, за да предлагам вълнуващи възможности за клиентите.
Смятаме, че това разнообразие е силна страна и го сравняваме с липсата на разнообразие с някои от нашите конкуренти. "
Сливането ще доведе до инвестиции в марки, разширяване на асортимента,Таварес каза, че Stellantis се насочва към 5 млрд. евро намаление на разходите чрез синергии през следващите пет години, като 40% от тези са резултат от научни изследвания и технологии.
Той каза, че основният фокус на компанията ще бъде върху електрификацията и превръщането на неутрални въглеродни емисии, за да отговори на все по-строгите разпоредби.
В момента Stellantis предлага 29 електрифицирани модела, които ще се увеличат до 39 до края на тази година. До 2025 г. всеки модел на фирмата ще предлага електрифициран силов агрегат.
Докато ръководството на Stellantis в момента изготвя пълен стратегически план, Таварес каза, че синергиите ще бъдат намерени чрез споделяне на платформи и че спестяването на разходи от това ще помогне да се оправдаят някои модели, които не са могли да бъдат произведени преди.
„Вярваме, че с тези 14 марки имаме силна основа за възстановяване в редица области и с марки, при които поради съображения за приоритизиране в миналото не сме могли да инвестираме толкова, колкото сме искали.
„Със Stellantis можем да правим сестрински автомобили [на споделени платформи] с по-малки разходи, което кара бизнес планът да се осъществява по-лесно и създава бизнес възможности за определени марки да се наслаждават на нови продукти с устойчив бизнес план поради някои закупени общи активи на конкурентна цена. "
Таварес заяви, че нито един завод няма да бъде затворен в резултат на сливането, настоявайки, че Stellantis е осигурила „фантастичен щит“ чрез икономия на разходи и способността да създава допълнителни приходи.
Той каза: „Това означава повече модели, повече активност, повече защита за нашите планове и нашите хора. Stellantis е отговор и е по-скоро решение, отколкото проблем. Ще бъде ли лесно? Не, нищо няма да е лесно в автомобилостроенето и трябва да работим усилено, за да достигнем правилното ниво на производствените разходи [и] модерността и всеки трябва да се съобразява. “