Създаден в сътрудничество с военния изследователски център за танкове и автомобили
Chevrolet представи на есенната среща на Асоциацията на американските армии (AUSA) пикапа на горивна клетка Colorado ZH2. Обявен през миналата есен, проектът предизвика интерес и получи външно и вътрешно съдържание. Извън експеримента, прототипът прилича повече на демонстрационен автомобил за изложение на тунинг, а вътре - блок от водородни горивни клетки и електрически двигатели.
Специалният армейски модел Colorado е по-голям от своя редови колега: височината достига 1,98 м, а широчината – 2,13. Дължината не се посочва, а производителят само уточнява, че оригиналната платформа е била удължена.
Необичайните светлини заслужават по-специално внимание. Не е изключено новите дизайнерски идеи, приложени в армейския модел, да намерят място в следващото поколение на Colorado. Салонът е почти стандартен, но се отличава със спортни седалки, а вместо тахометър е поставен измерител на мощността на задвижващата система.
Пикапът Colorado ZH2 с създаден в сътрудничество с военния изследователски и инженерингов център за танкове и автомобили (TARDEC). Разработването на модела е отнело по-малко от една година. Но тук трябва да припомним, че това не е първият проект на GM в тази област. Например, преди десет години, компанията оборудва с горивни клетки кросоувъра Equinox, освен това голяма партида от тези автомобили участваха в различни операции на американската армия (било то на сухопътните сили и или морската пехота).
Армията гледа на пикапа като на многофункционален автомобил. Въпреки екзотичното гориво, в перспектива, той може да бъде използван не само като транспортно средство във военните бази, но също така и да участва в полеви условия. Тук горивната клетка на автомобила има редица предимства пред конвенционалните превозни средства: почти пълната безшумност по време на движение и ниският разход на гориво го правят много полезен за разузнавателни операции.
Блокът с горивните клетки е заел мястото на двигателя с вътрешно горене. За движение при тежки офроуд условия е доработено окачването, а гумите 37x12.5 R17 BFGoodrich Baja Champion допълват промените в модела.
Другото предимство е по-високият въртящ момент на електрическите двигатели, които развиват от нула обороти в минута. За преодоляване на труднопроходими участъци е голям плюс. Горивната клетка в този случай осигурява много по-голяма автономност, отколкото изцяло електрическите превозни средства.
Интересен елемент от проекта е блокът Exportable Power Take-Off. Той позволява пикапът да се зарежда от външни носители, например, един
неголям полеви лагер с необходими свързващи средства и др.
В началото на 2017 г. пикапът Chevrolet Colorado ZH 2 ще мине тестове на полигона на GM в Милфорд, а след това автомобилът ще бъде предаден за едногодишни изпитания в американската армия. Военните ще проверяват в действие не само работата на водородната задвижваща система в полеви условия или високата проходимост на автомобила. Например, кондензираната пара от горивната клетка е отличен източник на вода в отдалечените райони, далеч от цивилизацията. Интересно е също така, че този автомобил е вторият съвременен проект на GM с горивни клетки за отбраната. Неотдавна американският флот започна изпитания и на безпилотен подводен апарат с аналогична задвижваща система, създадена от автомобилната компания.