От декември 2017 г. до края на април са продадени 11 886 автомобила по целия свят
Кросоувърът Volvo XC40, първият модел върху платформата CMA, събра почти предварителни 80 000 поръчки. За да задоволят търсенето, шведите решиха да увеличат производството в Европа (Гент, Белгия) и Китай (Люциао). "Успехът на Volvo XC40 надмина дори най-високите ни очаквания. Подготвяме се за по-нататъшен растеж", заяви президентът на компанията Хакан Самуелсон. Той не посочи обаче никакви конкретни числа. През март компактният кросоувър бе обявен за "Автомобил на годината в Европа".
Всъщност твърдението, че XC40 е бестселър на марката, статистиката на самото Volvo говори за друго. От декември 2017 г. (навлизането на пазара) до края на април са продадени 11 886 автомобила по целия свят. Глобалната тройка по продажби на Volvo през април изглежда така: № 1 - XC60 (14 840 единици), № 2 - XC90 (7241), № 3 - V40 (6519). Оказва се, че търсенето на XC40 (5554) е по-ниско, отколкото при остарелия модел от серия V. Каква е причината ще разберем по-късно.
Белгийското предприятие в Гент, според Automotive News, е в състояние да произвежда 270-290 хиляди коли годишно. Сега там правят около 230 000, за да бъде увеличен обемът на XC40, не се изисква разширяване. Обаче скоро в завода ще бъдат сглобявани и роднинските китайски модели Lynk & Co.
Анализаторите от IHS Markit Center очакват търсенето на Volvo XC40 да достигне своя връх през 2020 г., когато клиентите ще купят 128 000 автомобила. Те прогнозират следното разпределение по страни: Китай – 26 000, САЩ - 18 000, Великобритания - 15 500. Към този момент глобалните продажби на Volvo, според разчетите на шведите, трябва да достигнат 800 000 автомобила. През 2017 г. те се оказаха 571 577 единици, като Европа изпревари Китай по отношение на броя на сделките два-три пъти.