Потеглилият от полпозишън Фетел остана втори, а Хамилтън влезе в топ 3
Валтери Ботас (Mercedes) спечели безапелационно Гран при на Япония, седемнайсети кръг от Формула 1. Финландецът оглави класирането веднага след старта, въпреки че потегли едва трети, след което с лекота контролираше надпреварата, която му отреди третата победа за сезона.
Състезанието на „Сузука” бе пълен кошмар за Ferrari, въпреки че италианците направиха зашеметяваща квалификация и окупираха първа редица. И Фетел, и вторият на решетката Шарл Льоклер обаче потеглиха ужасяващо, което даде възможност на Ботас да ги изпревари веднага след старта.
При Фетел останаха съмнения за фалстарт, тъй като автомобилът му помръдна преди загасването на червените светлини, но рейс контролът в крайна сметка прецени, че нарушаване на правилата няма. При Льоклер обаче последиците от слабия старт бяха далеч по-тежки. Монегаскът бе принуден да се защитава от Макс Верстапен (Red Bull), двамата се удариха на втори завой, което прати Льоклер в бокса за ново предно крило заради нарушената конструктивна цялост на предходното.
В крайна сметка Льоклер прогресира до шестото място на финала, но в официалното класиране той остана седми, тъй като получи две наказания. Първото бе пет секунди заради контакта с Верстапен, а второто – 10, тъй като той остана на пистата три обиколки с разпадащо се предно крило, като една от отломките дори счупи дясното огледало на Люис Хамилтън.
При Верстапен последиците бяха още по-сериозни. Пилотът на Red Bull се прибра в бокса в 15-ата обиколка заради пораженията по автомобила. Това обаче отвори възможност на съотборника му Алекс Албон да блесне и той се възползва от нея. Въпреки че след старта Албон се смъкна зад двамата пилоти на McLaren, на финала той се пребори за четвъртото място, което е и най-доброто му постижение във Формула 1.
Пред Албон Фетел спечели битката с Хамилтън за второто място. Петкратният световен шампион направи по-дълъг първи стинт, което му даде възможност да варира със стратегията. В крайна сметка обаче и Хамилтън избра две спирания и въпреки отворилите се възможности, така и не проби защитата на Фетел.
Карлос Сайнц (McLaren) за разлика от пилотите в челото спира само веднъж в бокса, което му отреди петото място на финала. Въпреки ужасяващата квалификация Даниел Рикардо (Renault) стигна до шестата позиция след удължения първи стинт с медиум гумите и последвалото наказание на Льоклер.
В края на надпреварата Ланс Строл изпадна извън челната десетка, но Серхио Перес бе на път да вкара Racing Point в зоната на точките. Контакт с Пиер Гасли (Toro Rosso) обаче го извади от надпреварата.
Това бе прекрасен подарък за Нико Хюлкенберг (Renault), както и поредната спорна ситуация в Гран при на Япония. Оказа се, че светлинният сигнал за край на надпреварата е бил подаден обиколка по-рано, което принуди рейс контрола да приеме резултатите от предпоследния тур за окончателни. Така Гасли взе осмото място, следван от Перес и Хюлкенберг. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият старт от Формула 1 е след две седмици в Мексико.