Audi ще представят най-новото попълнение в гамата си – купето A5, на автосалона в Женева. Около две седмици преди официалната премиера в интернет-пространството се появиха първите реални фотографии на модела, и ние ми ги показваме още сега.
Дългата цели 4,60 метра купе-версия на Audi A4 си остава пълноценен четириместен автомобил, като базовата модификация ще се задвижва от двулитров TFSI-двигател със 177 конски сили.
Над нея са позиционирани вариантите с 3,2-литров FSI-мотор с 255 к. с., както и очакваният малко по-нататък спортист S5 с 4,2-литров V8 с 350 к. с. Очаква се и появата на абсолютния топспортист RS5, който вероятно ще има под предния си капак познатия от RS4 фамозен „осмак” с 420 конски сили.
Дизелите ще са застъпени от версията 3.0 TDI с 233 к. с. Възможността за създаване на ултимативен топмодел на серията А5 с двигател V12 TDI с шест литра работен обем не е голяма, но не е и в сферата на невъзможното. Напълно сигурно за сметка на това е, че всички двигатели ще се предлагат и в комбинация със система за задвижване на четирите колела Quattro, която ще влиза в серийната екипировка на по-мощните модификации. Като опция ще може да се поръча и трансмисията с два съединителя DSG.
В стилистично отношение, A5 остава верен изцяло на типичния за марката стил, като нова е преди всичко постепенно изкачващата се назад странична линия, както и специфичната дъга на покрива. Остъклената площ заема доста малко място, а средните колони са почни незабележими. Задната част изглежда масивна и широка – впечатление, което се подсилва и от тесните стоп-светлини, които леко напомнят на купето на „тройката” на BMW. От 2008 година моделът ще получи и кабриовариант, който ще наследи досегашното кабрио на A4 и за в бъдеще ще продължи да залага на мекия покрив.
Audi са останали верни на себе си и в интериора, който е само леко модифициран. Качеството е на най-високо равнище, както и вложените в изработването материали.