След успешни тестове Rosenbauer доставя още електрически пожарни машини във федералната столица. Електрическите камиони се използват и в САЩ.
Берлин ще продължи да се електрифицира. След 13-месечен тест на противопожарния автомобил Revolutionary Technology (RT) във вариант „Берлински противопожарен и спасителен автомобил" (LHF) в три берлински противопожарни станции, сега ще бъдат закупени още четири електрически машини на специализираната компания Rosenbauer. Според Берлинската пожарна команда при тестовата експлоатация, продължила малко повече от година, са били спестени около десет тона CO2 в сравнение с използването на дизелов LHF.
В допълнение към предишния и три нови електрически LHF от серията Revolutionary Technology, Берлинската пожарна команда придобива също електрически камион със специално оборудване, базиран на шаси на Volvo. Той разполага с постоянна мощност от 165 кВт и върхова от 200 кВт и с капацитет на батериите от 200 кВтч (4 x 50 кВтч). Камионът за оборудване превозва до мястото на инцидента или пожара съоръжения за почистване и преобличане и има разделена на две части надстройка за мръсни и чисти дрехи, в която може да се ходи без навеждане.
Пожарният автомобил RT за Берлин е произведен по спецификация на Берлинската пожарна команда.
Четирите електрически LHF са проектирани в съответствие с конструкция, специално определена от Берлинската пожарна служба. На тази основа са изградени около 190 автомобила, които в момента се използват в берлинските противопожарни станции. Според Risenbauer електрическите LHF разполагат с пожарогасителна помпа със система за дозиране на пяна и система за гасене CAFS в съответствие с DLS 800. От друга страна, автомобилът има на борда си не само противопожарно оборудване, но и инструменти за голям брой дребни технически операции. Превозва 1200 л вода и 100 л пенопрепарат за гасене, екипажът е от 7 пожарникари.
Използва се и в САЩ
Берлинчани не са сами: серията Revolutionary Technology се основава на предишния модел "Concept Fire Truck", който официално се смяташе за концептуален автомобил и през февруари 2022 г. също за първи път беше предаден на пожарната в Лос Анджелис под името RTX.
Предишният модел Concept Fire Truck се използва от пожарната в Лос Анджелис под името RTX.
С 3500 служители, собствен телевизионен сериал и автопарк от почти 1300 автомобила Los Angeles Fire Department е една от най-големите противопожарни служби в САЩ – и една от най-известните в света. Само през миналата година LAFD е отговорил на приблизително 500 000 спешни повиквания, включително над 4100 пожара в сгради. Две батерии с общ капацитет от 132 киловатчаса захранват RTX с енергия. Електрическото задвижване се състои от два мотора, всеки от които задвижва по един мост. Максималната мощност е посочена като 360 кВТ (490 к.с.), а постоянната мощност на системата – като 260 кВт (354 к.с.). Шестцилиндров дизелов двигател, доставен от BMW, действа като удължител на пробега. Както електрическите мотори, така и двигателят с вътрешно горене могат да задвижват водната помпа при гасене на пожар.
По-безопасан и по-просторен
RTX беше представен за първи път на обществеността от Rosenbauer през 2016 г. под името Concept Fire Truck. Това е пожарна машина с помпа и резервоар на борда, авариен автомобил с хидравлично оборудване за спасителни работи в отделенията за инструменти, универсално превозно средство, в чиято задна част може да се побере много специална техника, и автомобил за бърза помощ, който може да бъде трансформиран в няколко прости стъпки, така че ранени да могат да получават в него първа помощ и да бъдат транспортирани в легнало положение.
Преди шест години Rosenbauer представи CFT за първи път.
В същото време шасито, кабината на водача и каросерията (със или без интегрирано отделение за екипажа) на Concept Fire Truck са едно цяло. Това води до ниска обща височина на автомобила с по-добро използване на пространството и по-високо ниво на защита на пътниците. По този начин отделението за екипажа се слива с кабината на водача, за да образува едно цяло без бариери и може да се адаптира за всякакви случаи на приложение. Компанията прогнозира, че до 2030 г. в света ще има около 3200 автомобила с технология, подобна на CFT, а до 2025 г. в Северна Америка може да са в употреба до 400 такива машини.