И в Италия забраниха продажбите на коли на Volkswagen AG, задвижвани с дизелови мотори
В скандала с емисиите на дизеловите двигатели на Volkswagen Group са засегнати 1,2 милиона автомобила на Skoda, съобщава Радио Прага. Като цяло в тази история са забъркани около 11 милиона автомобила на Volkswagen AG.
Известно е, че на 18 септември Volkswagen се оказа в епицентъра на най-големия скандал в историята на автомобилната индустрия. При тестването на автомобили на групата с двигател 2,0 TDi по обществените пътища е установено, че емисиите на вредни вещества в атмосферата са 30-40 пъти по-високи, отколкото получените от тестове в лабораториите.
В момента Volkswagen трябва да отзове 480 000 превозни средства, продадени от 2010 г. насам в Съединените щати. Всичко на всичко в целия свят са продадени около 11 милиона автомобила на концерна с такъв двигател. Volkswagen е изправен пред глоба от 18 милиарда долара, без да броим заведените съдебни дела от страна на собственици на автомобили (вече има повече от 25 съдебни иска).
По-късно шефът на The Detroit News - Дейвид Шепардсън, пусна на страницата си в Twitte съобщение, че природозащитниците са заподозрели още и дизеловия двигател 3,0 TDI (монтиран на Porsche Cayenne, както и на Audi A6, A7, A8 и Q5).
В резултат на скандала вече напусна шефът на компанията Мартин Винтеркорн. "Разбира се, че като ръководител на концерна се чувствам напълно отговорен за нарушенията, които са извършени в нашите дизелови двигатели. Аз веднага се съгласиn с искането на Надзорния съвет на Volkswagen да напусна поста. Всичко това се извършва единствено в интерес на концерна, но аз все още не съм сигурен дали от моя страна съм направил някакви грешки", каза той в изявлението си и добави, че Volkswagen ще остане част от живота му.
Мястото на Винтеркорн зае Матиас Мюлер. През 2010 г. той оглави Porsche. По-късно той спечели място в Надзорния съвет на концерна Volkswagen. Когато Винтеркорн беше в конфликт с бившия шеф на Надзорния съвет Фердинанд Пийх, Мюлер поддържаше последния и дори още тогава можеше да стане шеф на Volkswagen. Сред достойнствата на Mюлер според немските медии е значителното увеличаване на продажбите на Porsche през последните години. През 2013 г. компанията продаде 162 хиляди автомобила (ръст от 15% в сравнение с предходната година), а през 2014 г. - 190 хил. (17%).
Междувременно и Италия забрани продажбите на автомобили на Volkswagen Group с дизелови мотори. Докато Швейцария е засегната с около 180 000 коли, които се намират при дилърите, то в Италия на склад са само 2500 единици .