Der Spiegel съобщи, че дизеловият модел Cayenne V6 TDI е бил с много високи показания
Немското министерство на транспорта поръча разследване дали Porsche използва измамно устройство за укриване на високи емисии на NOx от Cayenne с дизелов двигател V6.
Агрегатът е използван от Porsche и Audi, самият той е разследван от правителственото на Германия за високи емисии в модели като A8, A7, Q7 и Q5. Кросоувърът Cayenne е посестрим модел на Q7.
Говорител на министерството на транспорта заяви в понеделник, че агенцията за автомобилен транспорт KBA е помолена да разследва емисиите в моделите на Porsche.
Както Porsche, така и Audi са собственост на Volkswagen Group.
Немското информационно издание Der Spiegel съобщи в петък, че дизеловият модел Cayenne V6 TDI е бил с много по-високи емисии, отколкото законно разрешеното.
Списанието поиска от немския изследователски институт TUV Nord да провери нивата на емисиите на модела при нормални условия на шофиране. "Емисиите в този тест бяха по-високи от ограниченията за този тип автомобили", се казва в списанието, като се позовава на шефа на теста в TUV Nord - Хелге Шмит. "С тези показатели автомобилът нямаше да бъде одобрен от властите", каза Шмид.
Porsche заяви, че резултатите от теста "не са достоверни " и отбелязва, че емисиите зависят от такива условия, като натоварване на двигателя, скоростта и температурата.
Audi сподели, че ще отзове засегнатите модели за актуализиране на софтуера. Източник, близък до Audi, заяви по-рано този месец, че проблемите при взаимодействието между трансмисията и блоковете за управление на двигателя са виновни за превишаването на емисиите.
Наблюдава се все по-голямо внимание на дизеловите автомобили, след като през септември 2015 г. VW Group призна, че в близо 11 милиона автомобила от цял свят е инсталиран софтуер, който фалшифицира действителните показатели на вредните емисии. V6 не беше сред тези двигатели.
VW беше осъден през април, след като се призна за виновен в скандала за емисиите. Концернът се съгласи да плати близо 25 млрд. долара в Съединените щати за удовлетворяване на искове от собственици, държавни регулатори на околната среда и дилъри, както и предложи да изкупи обратно около 500 000 автомобила, продадени по-рано в Америка.