В средата на юли ЕС заподозря Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche и Volkswagen в картел
Германският министър на транспорта Александър Добринндт в интервю за Bild разкритикува автомобилната промишленост на страната на фона на дизеловия скандал и предполагаемото споразумение за съществуване на картел между най-големите автомобилни производители". Автомобилната промишленост постави самата себе си в много сложно положение ... Индустрията изцяло носи отговорност за това и трябва да възстанови доверието към себе си и да поправи грешките си", каза той.
Известно е, че в средата на юли Европейският съюз заподозря Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche и Volkswagen в тайно споразумение. Това подозрение се основава на свидетелски показания на бивш служител на Volkswagen, който заяви, че повече от 200 представители на споменатите автомобилни концерни се провели тайни срещи, където са били обсъдени методи за фалшифициране на реалните стойности на вредните емисии от дизеловите двигатели.
BMW отрича съществуването на картел. От компанията потвърдиха факта на преговорите, но посочиха, че автомобилните производители са обсъждали специалната технология AdBlue с каталитични конвертори,чрез която да бъде намалена концентрацията на вредни азотни оксиди (NOx), а тези преговори са имали за цел "създаване на работна структура в Европа". По-късно баварският производител на автомобили обяви, че ще проведе проверка след появилото се съобщение за вероятно участие в картела.