Висшият съд реши, че по-старите, по-замърсяващи коли може да бъдат спрени от движение
Градските власти в Германия получиха правото да забраняват законно дизеловите автомобили в своите центрове след ново решение на федералния административен съд на страната.
Щутгарт и Дюселдорф получиха разрешение от най-висшия съд в страната, за да се справят с по- замърсяващите модели да ограничат движението на дизелови превозни средства в определени райони, като по този начин отвориха вратата и на други градове да предприемат собствени действия за намаляване на емисиите.
Подобно на Великобритания, Германия е изправена пред нарастващ градски проблем със замърсяването с азотни оксиди, който е свързан с доминирането на дизеловите автомобили по пътищата. Миналата година около 70 от градовете в страната надхвърлят границите на ЕС за NOx.
Немското правителство се противопоставя на забраната на превозните средства в градските центрове, което може да има отрицателно въздействие върху икономическата ефективност и на по-ниските доходи на водачите, които са по-склонни да използват по-стари автомобили.
Силната позиция на Германия срещу дизела идва в резултат на скандала "дизелгейт", който излезе наяве през 2015 г., когато бе установено, че Volkswagen използва фалшив софтуер. Германия е една от страните в Европа с най-мъдра позиция по този въпрос.
Няколко британски общински съвета също настояват за по-твърд подход към регулирането на емисиите. Оксфорд предлага забрана в центъра на града автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2020 г., докато Лондон (на снимката) наскоро въведе финансова такса T-Charge за най-токсичните автомобили.
Позицията срещу дизела доведе до спад в продажбите на автомобилите с дизелови агрегати - спад с 25% в Обединеното кралство през януари в сравнение със същия месец на миналата година.
Производителите започнаха да изваждат дизеловите модели от своята продуктова гама, тъй като търсенето се свива, като Porsche преустановява продажбете на два актуални дизелови автомобила от продажба по-рано тази година.
Въпреки че екологичните активисти отпразнуваха тази промяна, новите данни на Асоциацията на производителите на автомобили и търговци показват, че показателите за емисиите на СО2 се намиратна най-високо ниво, дори след като хората преминават от дизелови към бензинови автомобили.
Новият автомобил през миналата година отделя средно 121г /км CO2, което е повече от 120,1 г/км през 2016 г., което означава, че влиянието на средния автомобила върху глобалното затопляне е увеличено за първи път от две десетилетия насам.