Всеки автомобил, оборудван с автономна система за управление, трябва да има "черна кутия"
Германия в най-скоро скоро време може да позволи тестване на безпилотни превозни средства по обществените пътища. Законопроектът е одобрен от горната камара на парламента, информира Reuters. На първо място, този документ трябва да помогне на немските компании Volkswagen, Daimler, BMW и Audi, които в момента са принудени да изпитват своите безпилотни автомобили в Съединените щати.
В законопроекта се посочва, че всеки автомобил, оборудван с автономна система за управление, трябва да притежава "черна кутия". Устройството трябва да регистрира всички данни за пътуването на безпилотния автомобил. Ако возилото попадне в злополука, информацията трябва да помогне за установяване на извършителя на инцидента. Освен това в автомобила задължително трябва да присъства водачът, който, ако е необходимо, може да поеме управлението.
В този момент тестове на автономни автомобили по обществените пътища може да се извършват в 14 американски щата. Повечето от големи изпитания, се провеждат в Калифорния, където изпитват своите системи Apple, Ford, Toyota, Uber, Tesla и Waymo.
Миналата седмица управата на Ню Йорк одобри промени в местното законодателство, позволяващи изпитване на превозни средства с автопилот по обществените пътища. За да се получи разрешение за тестове на безпилотни автомобили компаниите трябва да сключат договор за застраховка за не по-малко от сумата на 5 млн. долара. Освен това те ще трябва да плащат данък на местната полиция, която ще контролира всички тестове.
През есента на миналата година във Великобритания започнаха първите тестове на безпилотни превозни средства. Изпитанията започнаха в град Милтън Кийнс. По улиците на града е разрешено да бъде управляван малък автономен автомобил, наречен LUTZ Pathfinder. Освен това право да тестват свои безпилотни превозни средства в страната имат Volvo и Jaguar Land Rover.
По-рано тестове на автономни автомобили се провеждаха в Китай. По-специално, в страната изпитват автономни технологии на шведската компания Volvo и местната Baidu. Междувременно китайските власти решиха временно да забранят тестването на такива превозни средства. В момента Министерството на промишлеността и информационните технологии на страната, както и полицията, подготвят набор от правила относно използването на безпилотни автомобили по пътищата. Едва след като документът бъде одобрен, автомобилните производители ще могат отново да тестват автономни превозни средства в Китай.