Според плановете заводът Gigafactory Berlin трябва да бъде завършен през март 2021 г.
В началото на юли Tesla преразгледа плановете за своя европейски завод за Gigafactory Berlin с надеждата да ускори одобрението на местните власти. Тогава се оказа, че споменаването на производството на батерии е изчезнало от проекта. Но сега, три седмици по-късно, става ясно че нещата не са толкова прости. В интервю за радио Antenne Brandenburg министърът на икономиката на провинция Бранденбург Йорг Щайнбах (на нейна територия, в община Грюнхайде , а предприятието се изгражда) заяви, че в завода близо до Берлин Tesla възнамерява да произвежда батерии, които са по-добри от всички предишни.
Според плановете заводът Gigafactory Berlin трябва да бъде завършен през март 2021 г., а през юли там ще започне производството на кросоувъра Tesla Model Y.
Наскоро Илън Мъск каза, че марката се нуждае от по-достъпен електромобил от седана Model 3 (от 37 990 долара в САЩ). На въпроса дали това може да е компактен хечбек в европейски стил, Илън отговори: „Вероятно е добре да се проектира такъв в Германия“. Това все още е само гола идея, но пресата веднага го определи ката по-малкия Tesla Model 2 и го „регистрира“ в Gigafactory Berlin.
Очевидно координацията с еколозите ще се проведе отделно. Мъск в неотдавнашен разговор с експерти отрече, че заводът Gigafactory Berlin ще произвежда акумулаторни клетки. Но след това се оказва, че сглобяването на цял комплект батерии от тях е напълно възможно там, в него няма нищо опасно за околната среда. Илънсъщо поясни, че самите клетки ще бъдат „местни“, според изданието Electrek. Това означава, че те ще бъдат произведени някъде в Германия. Всичко това е в съответствие със стратегията на компанията за намаляване на логистичните разходи чрез разширяване на географията на производството както на самите акумулатори, така и на електрическите автомобили.
Все още очакваме милионната батерия от Tesla, което означава живот от милион мили. Въпреки това, такава батерия вероятно е разработка на съществуващата литиево-йонна батерия. И Щайнбах уверява, че в този случай (тоест в завода близо до Берлин) говорим за „напълно нова технология“, с по-висока плътност на енергията и съответно даващ по-голям запас на мощност.
Най-големият автономен пробег на Tesla в момента е Model S Long Range Plus (74 990 долара), за който компанията претендира за пробег от 402 мили (647 км) с едно зареждане според цикъла на EPA в САЩ (батерия със 100 кВтч).
Такъв пробив може да бъде донесен от някакъв вид "екзотика" като твърдотелни батерии, с които изследователите и инженерите се борят в САЩ, Европа и Япония. Или така наречените клетки от литиеви метали. Друг кандидат за смяна на традиционните батерии е литиевата сяра. В края на септември Tesla планира да проведе така наречения Ден на батерията в Съединените щати и вероятно там ще бъдат разкрити някои подробности за неговото обещаващо развитие.