В момента японците разработват нова модулна платформа за бъдещите "зелени" модели
Вицепрезидентът на Nissan Широ Накамура сподели пред журналисти плановете на компанията за разширяване на електрическата гама на марката през следващите пет години. От неговото изявление става ясно, че в момента японците разработват нова модулна платформа, която ще бъде в основата на бъдещите "зелени" модели. Когато иновативната архитектура стане готова, тогава и гамата на електрическите модели и хибридите ще бъде значително разширена.
"Няма да се ограничаваме само с един модел – именно Nissan Leaf. Това, разбира се, не е достатъчно, за да се превърне нашата компания в един от водещите производители на електрически превозни средства, така че портфейлът трябва да расте, всъщност това е нашият план. Това може да бъде кросоувър или спортен автомобил. Виждаме много повече възможности, отколкото само един хечбек", подчерта топ мениджърът.
Концепцията Nissan Esflow сега е почти напълно забравена, а в действителност беше един интересен проект: електрическо задвижване на задните колела, спортна кола с три врати, автономен пробег - 240 км. През 2011 г. изглежда имаше шанс да стане сериен модел, но след това японците явно не осмелиха да направят тази стъпка.
Хибридният демонстрационен автомобил Nissan Gripz, показан във Франкфурт, е кръстоска между кросоувър и спортен модел. Очаква се, че това ще бъде следващият Z-автомобил. И все още в този контекст трябва да припомним и концепцията Nissan IDx.
Прототипът Nissan IDS, разкрит в Токио, демонстрира два пъти по-мощна батерия, отколкото сега има в Leaf (60 кВт ), възможност за автономно шофиране и шаси с двойно предаване. Една добра основа за в бъдеще.
Според Накамура производството на електрически кросоувъри има надеждно бъдеще, но решение за спортните автомобили все още не е намерено: "В случая с кросоувърите не е необходимо да се мисли за големината на пода, където е поместена батерията, тъй като има вече голям пътен просвет, а клиренсът на спортния автомобил трябва да бъде направен възможно най-малък". Инженерите експериментират с поставянето на батерията - под задната седалка или в централната конзола. Какви са възможностите за оформление на новите модели ще видим в следващите концепции преди края на десетилетието.