Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

В очакване на новия Volkswagen Tiguan у нас

19.10.2020 09:52

Пазарна премиера и пълно технологично обновление на немския кросоувър

•По-ефективен, по-авангарден и по-свързан. Най-успешният модел в гамата на марката Volkswagen вече има нови технологии и системи в областта на задвижването, асистенцията на водача и инфотейнмънта

•Plug-in хибрид. Акумулаторната батерия с капацитет 13 кВтч на новия Tiguan eHybrid1 позволява изминаване на пробег от около 65 км (NEDC) на изцяло електрическа тяга 

•Богати възможности за избор. Tiguan eHybrid1 ще се предлага със задвижване с максимална мощност 180 кВт (245 к.с.) в нива на оборудване Life, Elegance и R-Line

•Спортна версия. Новият Tiguan R1 е новият флагман на моделното семейство на популярния SUV модел с мощността си от 235 кВт (320 к.с.) и изключително ниво на оборудване

•Функция R-Performance Torque Vectoring. Новата система за двойно предаване 4MOTION на Tiguan R осигурява фантастична динамика на пътя на спортния SUV модел

•Система Twin dosing за двойно дозиране на добавката при TDI двигателите. Дизеловите агрегати със система за принудително пълнене с турбокомпресор (максимална мощност 90 до 147 кВт) 3/4/5 отделят значително по-малки количества азотни окиси благодарение на двойната SCR система за селективна каталитична редукция

•Система за изключване на цилиндрите Active Cylinder Management при TSI двигателите. При възможност бензиновите два от четирите цилиндъра на бензиновите турбодвигатели (с максимална мощност 96 и 110 кВт)6/7 се изключват временно в режим на ниско натоварване

•Асистирано шофиране. С помощта на системата Travel Assist8/9, новият Tiguan може да подпомага водача в управлението, спирането и ускорението при скорост на движение до 210 км/ч.

•Свързаност. Новата модулна инфотейнмънт платформа (MIB3) предлага онлайн услугите от гамата на We Connect на борда на Tiguan

•Обновен дизайн. Стилистиката на новия Tiguan е привлекателна, емблематична и автентична. Типичният за модела ярък стил вече е по-изострен, за да създаде още по-уверен външен вид на модерния SUV модел

В момента Tiguan е най-успешният модел на марката Volkswagen в световен мащаб - само през миналата година са произведени 911 000 автомобила от популярния SUV модел, който заема и водещата позиция сред представителите на SUV класа на пазарите в Европа. Сега Volkswagen представя официално резултата от мащабната актуализация на най-продавания си автомобил, която включва прогресивни новости в областта на задвижването, асистиращите и инфотейнмънт системите, както и ново оформление на предната част. 

Основните технологични акценти при новия Tiguan накратко са следните. За първи път Volkswagen ще предложи в Европа SUV модел с ефективно plug-in хибридно задвижване. Автономният пробег на електричество на Tiguan eHybrid1 (180 кВт, 245 к.с.) е около 65 километра2 (според изискванията на цикъла NEDC). Своето място в гамата на модела за първи път ще заеме и новият Tiguan R1. С максималната си мощност от 235 кВт (320 к.с.) и система за селективен контрол на подавания към колелата въртящ момент, известна като възприетата от света на спортните автомобили технология R-Performance Torque Vectoring, моделът с двойно предаване придава напълно ново измерение на динамиката на пътя в тази SUV категория. 2.0-литровите дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TDI) на новия Tiguan също са усъвършенствани. Те развиват максимална мощност от съответно 90 кВт (122 к.с.)3, 110 кВт (150 к.с.)4 и 147 кВт (200 к.с.)5 и вече се предлагат в съчетание с двойна SCR система за селективна каталитична редукция и двойно впръскване на добавката AdBlue (т.нар. Twin dosing) за първи път в гамата на модела. В сравнение с предходната версия на Tiguan, системата Twin dosing позволява съществено намаляване на емисиите на азотни окиси. В новия Tiguan се използват също високотехнологични 1,5-литрови бензинови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и активно управление на цилиндрите Active Cylinder Management с максимална мощност 96 кВт (130 к.с.)6 и 110 кВт (150 к.с.)7. Всички версии на новия Tiguan отговарят на строгите изисквания на стандарта Euro 6d-ISC-FCM по отношение на емисиите.

Иновации във всички области. Новите асистиращи системи като Travel Assist8/9 (асистирано шофиране със скорост на движение до 210 км/ч) осигуряват максимален комфорт за водача. Третото поколение на модулната инфотейнмънт платформа MIB3 (Modularer Infotainment Baukasten 3) на Volkswagen предлага изцяло нов, разширен спектър от онлайн услуги и за първи път възможност за използване на технологията App-Connect Wireless8 за безжична интеграция на смартфон приложения на борда на Tiguan. Друга нова функция е 480-ватовата озвучителна система8/10 от реномираната марка Harman/Kardon. Управлението на климатичната инсталация Air Care Climatronic (стандартно оборудване от ниво Life) също са напълно нова разработка, при която за първи път в Tiguan се използват осветени сензорни панели и плъзгачи, които са много интуитивни при употреба.

Нов дизайн на предната част. Най-ярката отличителна черта на обновения Tiguan с дължина 4 509 мм, широчина без външните огледала до 1 859 мм и височина 1 665 мм (1 675 мм при версиите 4MOTION) е изцяло новото , харизматично оформление на предната част с нови LED светлини. Капакът вече се издига по-високо над характерната за марката радиаторна решетка, подчертвайки стилистичното родство с по-големия Touareg и с новия SUV модел Atlas Cross Sport11, предназначен за американския пазар. Новите модели алуминиеви джанти с размер 17, 187, 197 и 207цола, както и новият по-нисък напречен панел в задната част добавят перфектните завършващи щрихи на стилистичната актуализация във външното оформление на Tiguan.

Tiguan, Life, Elegance и R-Line. Специалистите на Volkswagen са обновили и конфигурирали схемата на нивата на оборудването на Tiguan по изцяло нов начин. В бъдеще SUV моделът ще се предлага в изпълнения Tiguan, Life, Elegance и R-Line. Всички тези нива на свой ред ще се отличават с подобрено оборудване в сравнение с техните съответни предшественици. Така например, базовото оборудване на всички версии на новия Tiguan вече ще включва LED фарове, нов мултифункционален кожен волан, инфотейнмънт система с екран с диагонал най-малко 6,5-инча, както и онлайн услуги от гамата на We Connect и We Connect Plus. Над базовото ниво на оборудване на Tiguan следва версията на изпълнение Life (практично ориентирана и с допълнително оборудване, включващо климатична инсталация Air Care Climatronic и адаптивен темпомат Adaptive Cruise Control ACC9). Нивата на оборудване Tiguan и Life се предлагат стандартно със 17-цолови алуминиеви джанти (4MOTION версията с двойно предаване на Life е оборудвана стандартно със 18-цолови джанти). Нещо повече - Tiguan Life eHybrid разполага с инфотейнмънт система Ready 2 Discover (с възможност за добавяне на навигация) с 8-инчов сензорен екран. Най-високите нива на оборудване Elegance и R-Line на свой ред се отличават със стандартни нововъведения като LED фарове с дневни LED светлини и функция за завой, блок на контролните прибори Digital Cockpit Pro с 10-инчов диагонал на екрана и изцяло цифрови показания, амбиентно вътрешно осветление с възможност за избор на 30 цвята и инфотейнмънт система Ready 2 Discover. Нивото на оборудване Elegance включва допълнително електрически механизъм за  отваряне и затваряне на капака на багажника, релси за багажник на покрива с анодизирано покритие в сребристо и 18-цолови алуминиеви джанти. Спортното ниво на оборудване  R-Line добавя 19-цолови джанти и уникално оформление на броните в стил R-Line.

Tiguan R с изключително стандартно оборудване. Новият Tiguan R ще заеме своето място в гамата на обновения Тiguan като самостоятелен модел. При него специалното оборудване R-Line е усъвършенствано с характерно, ярко отличаващо се оформление на предната и задната част на каросерията, адаптивно окачване DCC с намален с 10 мм клиренс, ексклузивни спортни седалки, изцяло нова система за двойно предаване с функция R-Performance Torque Vectoring и уникална четириконтурна спортна изпускателна система със сдвоени изпускателни тръби с хромирани накрайници  (отляво и отдясно в задната част). Мощната спирачна система Performance използва дискове с диаметър 18 цола.

Най-важните новости при системите за задвижване накратко:

eHybrid с режим E-MODE. Една от най-важните нови системи на задвижване в гамата на Tiguan е динамичното и екологично устойчиво plug-in хибридно задвижване със системна мощност от 180 кВт (245 к.с.). Благодарение на литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч, новият Tiguan eHybrid е в състояние да измине в режим E-MODE на изцяло електрическа тяга разстояние от около 65 километра (според изискванията на стандарта NEDC)2 с нулево ниво на локалните емисии. В хибриден режим бензиновият турбодвигател (110 кВт/150 к.с.) и теговият електродвигател (85 кВт/115 к.с.) работят съвместно. На основата на данните на  навигационната система, с която е оборудван автомобила, Tiguan eHybrid може да поддържа автоматично и превантивно най-ефективната стратегия за управление на хибридното задвижване на основата на GPS и топографските данни за маршрута, включвайки профила и релефа на избраната отсечка, както и особеностите в зоната на крайната цел при неговото изчисляване. По този начин превантивната  стратегия дава възможност на хибридната система на задвижване да използва оптимално съхранената в литиево-йонната акумулаторна батерия електроенергия и на снижи до минимум разхода на гориво. Освен това, запазването на капацитета за градските зони позволява на Tiguan eHybrid да се движи на изцяло електрическа тяга и с нулеви локални емисии именно там, където това предимство е най-полезно.

TDI със система за двойно дозиране Тwin dosing. Дизеловите двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор в новия SUV модел също са доусъвършенствани и вече използват двойна SCR система за селективна каталитична редукция с с отделно за всяка впръскване на добавка AdBlue (Тwin dosing), която дава възможност за значително намаляване на количествата азотни окиси (NOx) отработилите газове в сравнение с предходния модел. Четирицилиндровите TDI двигатели на новия Tiguan ще се предлагат от момента на пазарната премиера на модела втв версии с максимална мощност 90 кВт (122 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 147 кВт (200 к.с.). Оборудването на версията с мощност 147 кВт неизменно включва и системата за двойно предаване 4MOTION, която се предлага по желание и за варианта TDI с максимална мощност 110 кВт. Версията на Tiguan TDI с предно предаване и максимална мощност 110 кВт на свой ред е ярка демонстрация за икономичността на трите 2.0-литрови TDI двигателя -  комбинираният разход на гориво съгласно изискванията на NEDC при него е между 4,7 и 4,5 л/100 км, което в сравнение с неговия много икономичен предшественик бележи чувствително намаление в размер на 0,3 л/100 км.

TSI със система за активно управление на цилиндрите Active Cylinder Management. Свръхмодерните 1,5-литрови TSI двигатели с максимална мощност 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.) принадлежат към най-новото поколение бензинови агрегати на марката Volkswagen. И двата четирицилиндрови двигателя вече се доказаха в предшественика на новия Tiguan и използват система за активно управление на цилиндрите АСТ (Active Cylinder Management), която спомага за допълнително намаляване на разхода на гориво. По желание версията с мощност 110 кВт може да се съчетае със 7-степенна предавателна кутия DSG с два съединителя. Версиите с TSI двигатели на Tiguan използват предно предаване и се отличават със забележителна икономичност – при варианта 1,5 TSI с 96 кВт например комбинираният разход на гориво съгласно NEDC е между 5,7 и 5,5 л/100 км, което е намаление от 0,2 л/100 км в сравнение с предшественика му.

Спортен модел, дело на специалистите от Volkswagen R. Спортният Tiguan R е изцяло нова разработка, която поема ролята на абсолютен флагман в моделната гама на новия Тiguan. Изключително динамичният SUV модел със система за двойно предаване и максимална мощност 235 кВт (320 к.с.) е разработен от експертите на спортното поделение Volkswagen R. 2.0-литровият бензинов турбодвигател  от серията EA888 evo4 се отличава превъзходни показатели на въртящия момент с максимум от 420 Нм при 2100 об/мин. Tiguan R заема самостоятелно място в гамата на Tiguan и се отличава с уникално оборудване и различни настройки на задвижването и ходовата част. С него марката Volkswagen разширява моделната палитра на най-продавания си SUV модел с превъзходно предложение за пътуване на дълги разстояния, което е в състояние да предложи и достойна за спортен автомобил динамика - максималната скорост на най-мощния Tiguan е 250 км/ч. Първият R модел в гамата на бестселъра Tiguan използва новоразработена система за двойно предаване със системата R-Performance Torque Vectoring за селективен контрол на въртящия момент на колелата на задния мост. При тази система тягата се разпределя целево и интелигентно не само между колелата на предния и задния мост, но и между двете задни колела, което дава възможност за значително повишаване на динамиката на новия SUV модел – особено при шофиране по изпълнени със завои отсечки. Смяната на предавките се извършва от включената в стандартното оборудване специална 7-степенна трансмисия с два съединителя (DQ500), проектирана за работа с особено високи стойности на въртящия момент.

________________________________________

1) Автомобилът е близък до серийно производство прототип

2) Прогнозни стойности за изпълнение на изпитателния цикъл в съответствие с изискванията на NEDC на ролков изпитателен стенд (не в състояние на готовност за серийно производство). Стойностите за автономния пробег съгласно изискванията на NEDC при серийно произвежданите автомобили могат да се отклоняват в зависимост от оборудването. Същинският автономен пробег, постигнат в реални условия може да се различава в зависимост от индивидуалния стил на шофиране, скоростта на движение, използването на оборудване за комфорт и допълнително оборудване, стойността на външната температура, броя на пътниците и количеството на товара, както и от релефа на маршрута

3) Tiguan 2.0 TDI SCR 90 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 5.9–5.7 / извънградско 4.1–3.8 / комбинирано 4.7-4.5; комбинирани емисии на CO2, г/км: 124–119, клас на енергийна ефективност A 

4) Tiguan 2.0 TDI SCR DSG 110 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 5.6–5.4 / извънградско 4.2–4.0 / комбинирано 4.7–4.5; комбинирани емисии на CO2, г/км: 124–119, клас на енергийна ефективност A / Tiguan 2.0 TDI SCR DSG 100 кВт 4MOTION разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 5.8–5.6 / извънградско 4.8–4.5 / комбинирано 5.1–4.9; комбинирани емисии на CO2, г/км: 135–129, клас на енергийна ефективност A

5) Tiguan 2.0 TDI SCR DSG 4MOTION 147 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 6.5–6.2 / извънградско 4.9–4.6 / комбинирано 5.4–5.2; комбинирани емисии на CO2, г/км: 143-137, клас на енергийна ефективност B–A

6) Tiguan 1.5 DSG 96 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 6.5–6.4 / извънградско 5.2–5.0 / комбинирано 5.7–5.5; комбинирани емисии на CO2, г/км: 129–126, клас на енергийна ефективност B

7) Tiguan 1.5 TSI 110 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 6.8–6.7 / извънградско 5.4–5.1 / комбинирано 5.9–5.7; комбинирани емисии на CO2, г/км: 136–130, клас на енергийна ефективност B/ Tiguan 1.5 TSI DSG 100 кВт разход на гориво съгласно NEDC, л/100 км: градско 6.6–6.5 / извънградско 5.5–5.2 / комбинирано 5.9–5.7; комбинирани емисии на CO2, г/км: 135–130, клас на енергийна ефективност B

8) Допълнително оборудване или оборудване, зависещо от продуктовата гама

9) Функциите за асистенция работят само в рамките на ограниченията на системата

10) Не се предлага при Tiguan eHybrid

11) Tази версия няма да се предлага за продажба на пазара в Германия

Коментари
comments powered by Disqus