Производството е ръчно, от предложените 100 екземпляра всички вече са продадени
Huayra на Pagani кръстосва по пътищата от 2011 насам. Шест години по-късно Coupé вече си има открит събрат. Pagani Huayra Roadster ще дебютира на автомобилното изложение в Женева 2017.
В края на миналата година Pagani зарадва феновете си с новината, че на автомобилното изложение в Женева 2017 Huayra ще отвори покрива си и като роудстър ще се нареди на щанда на малките италианските производители на спортни автомобили. Pagani постоянно пускаше тийзър изображенияв мрежата, но те не издаваха всичко. Едва сега откритият супер спортен автомобил беше разбулен.
Pagani Huayra Roadster за повече от два милиона евро
Pagani Huayra Roadster се предлага с две опции на покрива. Едната с покривен панел, изработен от карбон и стъкло, което превръща Roadster в Coupé. Разбира се, твърдият покрив не може да бъде демонтиран, когато автомобилът се движи. Като алтернатива се предлага мек покрив, който може да се прибере в роудстъра. Изцяло ревизираното шаси залага на карбон и титан, което превръща затворената версия на Pagani Huayra Roadster в изключително здрав и много по-лек открит двуместен автомобил. Спомагателните предни и задни рами са изработени от стомана. Със своите 1280 кг Roadster е по-лек с 80 кг от Coupé. Концепцията на вратите е променена от летящи врати с конвенционални.
Зад пътниците отново тупти един Mercedes-AMG V12 битурбо, който изцежда от шест литровияобем завидните 764 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Посредством секвенциална седемстепенна трансмисия на Huayra BC задвижващият момент се предава през електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване на задните колела.
Окачването по принцип е на версията BC, но е адаптирано специално за Roadster. Корифеят на спирачките Brembo е разработил екстра за Huayra Roadster нови карбоново керамични спирачки. Отпред, дисковете на шестбуталните апарати са 380 мм. Гигантът на автомобилните гуми Pirelli е разработил за Pagani специални високоскоростни гуми с 20- цолов диаметър на предната ос и 21 на задната. Обут в специалните гуми, Pagani Huayra Roadster издържа на напречно натоварване до 1,8 грама.
С нова настройка са и системите за управление на динамиката на шофиране. Пилотите имат на разположение 5 режима: Wet, Comfort, Sport, Race и ESC Off. Както при Huayra, така и при Huayra BC, Roadster залага на активна аеродинамика в съчетание с активно демфериране на предната ос. Подвижни клапи отпред и отзад оптимизират притискането при всяка ситуация на пътя.
Разбира се, Roadster не е модернизиран само технически, линиите също са коригирани. Капакът на V12 е с два въздушни купола и много вентилационни хриле. Предницата е с нови въздухозаборници и нова радиаторна решетка. Арките на калниците на предните колела имат уширения от BC.
Базовата цена е някъде около 2,28 милиона евро плюс данъците ((Coupé: 1 061 480 евро). Производството е ръчно, бройките са лимитирани. От предложените 100 екземпляра всички вече са продадени.