Екипът от Милтън Кийнс е намерил решение за проблема от Сахир
След драматичния финал на Гран при на Бахрейн темата за опадането на Макс Верстапен и Серхио Перес бе поне толкова често дискутирана, колкото и новината за първата двойна победа на Ferrari от 2017 г. насам. Всички мнения бяха обединени около тезата, че проблемите и на двамата пилоти на Red Bull са свързани с горивната система, като австрийците потвърдиха, че става дума за повреда в горивната помпа.
Част от компонентите в горивната система са стандартизирани от ФИА и се използват от всички тимове. Повредата при Верстапен и Перес обаче не е резултат на дефектирал такъв елемент. Вероятно единствено от Red Bull са наясно какво точно е провокирало отпадането им и едва ли ще направят публична информацията от разследването, но са категорични, че са намерили решение за предстоящия уикенд в Саудитска Арабия.
Дали решението е само временно или от Red Bull са открили начин да се справят изцяло с проблема въпреки времевите ограничения, не е ясно. Ако наистина кавитацията е довела до дефектирането на горивните помпи, едва ли е толкова лесно да се направят необходимите промени. От отбора обаче са категорични, че сценарият от Бахрейн няма да се повтори.
It wasn't meant to end this way ???? Behind The Charge from the #BahrainGP is out now ????????????
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 24, 2022
Хипотезата за кавитацията не е единствената, която се дискутира в падока. Коментира се също, че от Red Bull са сложили по-малко гориво в резервоара на двамата си пилоти, за да спечелят скорост в битката с Ferrari.
Това обаче е малко вероятно, тъй като на пистата излезе автомобил за сигурност заради отпадането на Пиер Гасли (AlphaTauri), а при движение с толкова ниска скорост икономията на гориво е съществена. Другият фактор, който отхвърля тази хипотеза, е свързан с различния момент на отпадане на двамата пилоти. Перес напусна състезанието във финалната обиколка, а Верстапен – един тур по рано.