По време на състезанието Верстапен и Перес са използвали предходната версия
Темата за огъващите се задни крила продължава да набира скорост, след като ФИА реши да наложи по-стриктни тестове. Те идват в резултат на оплакванията от страна на Mercedes, че част от тимовете използват компоненти, които променят формата си при висока скорост, което е в разрез със забраната за подвижни аеродинамични елементи.
Атаката на германците логично е насочена към Red Bull и бе гарнирана със заплахи за евентуален протест по време на Гран при на Азербайджан, тъй като новите тестове на ФИА ще се прилагат за първи път във Франция след десет дена. Това е и причината Red Bull да подготви ново задно крило за Баку.
При него деформацията при повишаване на аеродинамичното притискане е значително по-малка, което би трябвало да елиминира въпросителните относно легалността на автомобила. Оказва се обаче че пилотите на Red Bull са използвали старата версия за квалификацията и състезанието, а новата е била изпробвана по време на тренировките.
В крайна сметка Mercedes не оспорва автомобила на лидерите в шампионата, които на свой ред поставиха въпроса за легалността на предното крило на W12. С това сагата относно подвижните аероелементи би трябвало да затихне, тъй като новите тестове ще принудят отборите да се откажат от този прийом.