Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

В Red Bull ще правят сами двигателите си

15.10.2020 20:52
В Red Bull ще правят сами двигателите си

Австрийският тим вероятно ще придобие интелектуалната собственост на Honda

След като Honda обяви изненадващото си оттегляне от Формула 1 след края на сезон 2022, Red Bull се озова в ничия земя. Австрийският тим и дъщерният AlphaTauri остават без официален партньор за задвижващата система, като единствената реалистична опция е да се обърнат отново към на Renault. По правилник французите нямат право да откажат да си сътрудничат с двата отбора на Дитрих Матешиц, но може и да не се налага да го правят, тъй като пред Кристиан Хорнър и компания има още една възможност.

От Honda открито заявиха намеренията си да предоставят интелектуалната собственост върху задвижващите си системи на друга компания, при положение че съществува интерес. А Red Bull определено би имал огромна полза, ако сам произвежда двигателите си. По този начин австрийците ще останат независими, но това ще е с цената на огромно увеличаване на бюджета.

Съществува обаче сценарий, при който ФИА замразява развитието на двигателите от 2022 г. нататък. Това ще намали разходите на Red Bull, както и ще неутрализира евентуалното предимство, което Renault, Mercedes и Ferrari биха имали като утвърдени автомобилни компании.

„Това е много сложна тема. Също толкова сложна, колкото и самите двигатели“, коментира д-р Хелмут Марко за немския канал Sport1.

“Имаме желание, първоначалните разговори с Honda за придобиването на интелектуалните права и всичко необходимо са положителни, но после трябва да подготвим останалото и да започнем сами производството си в Милтън Кийнс.“

„Това обаче е възможно единствено при условие че двигателите бъдат замразени най-късно за първото състезание през 2022 година. Не можем да си позволим да ги развиваме, нито от техническа гледна точка, нито от финансова. Това е задължителната предпоставка.“

Марко е категоричен, че нов алианс с производител на задвижващи системи ще доведе до неизбежни компромиси при развитието на шасито и че това е една от основните причини да обмислят варианта да поемат щафетата от Honda.

“Всички производители на двигатели имат собствени отбори, което означава, че те развиват своя двигател около шасито“, продължава  моторспорт съветникът на Red Bull.

“Ние можем да се озовем в ситуация, в която се налага да адаптираме шасито си спрямо тях. Така идеите ни стават второстепенни. Ще има неизбежен конфликт в технологично отношение, който ще трябва да приемем. Ето защо Honda е нашето предпочитано решение. И все пак, проучваме всички възможности.“

Коментари
comments powered by Disqus