Зареждането в движение позволява на електрическия автобус да има по-малка батерия
Израелският стартъп ElectReon (бивш ElectRoad) и община Тел Авив Яфа обявиха началото на пилотен проект за пътни зареждащи електрически автомобили в движение. 600-метровият участък ще бъде част от двукилометров автобусен маршрут между железопътната гара на Тел Авивския университет и терминал автогарата Клацкин. Безжичният маршрут ще задейства електрическите автобуси в движение, но компанията се надява, че успехът с такава пилотна пътническа линия постепенно ще доведе до разпространението на технологията с микробуси, микробуси, камиони и пътнически автомобили.
Партньорите възнамеряват да разберат дали „електрическият път“ може да се превърне в дългосрочна алтернатива на стационарните зарядни станции.
Вградените в асфалтовия слой кабели и намотки за предаване позволяват на подходящо оборудвани превозни средства да получават електрическа енергия в движение.
Зареждането в движение позволява на електрически автобус или лек автомобил да се задоволи с по-малка батерия. За обществения транспорт също има увеличение на работното време. Ако не е нужно да отделяте време за зареждане, това означава, че електрическият автобус може да върви по маршрута дори от рано сутринта до късно през нощта. Идеята на ElectReon обаче теоретично предвижда инсталирането на подобни зони за безжично зареждане на терминалните автогари или в автобусния парк, за да се попълни енергията в батерията в интервалите между линиите.
Ако опитът с първия такъв маршрут в Тел Авив бъде признат за успешен от властите, технологията за зареждане ще бъде разширена и до редица други маршрути, а в дългосрочен план - до почти всички големи улици.
Това не е първият подобен експеримент за ElectReon. Фирмата е изградила 1,6 км дълъг участък за безжично зареждане на остров Готланд (конструкторите твърдят, че това е първата подобно трасе за зареждане по крайградски маршрут). До декември 2020 г. подобен участък с технология на Electrion трябва да заработи в Карлсруе, Германия.
В Тел Авив експериментът използва електрически автобуси със суперкондензатори вместо конвенционални батерии. В Готланд се тестват подобни електрически автобуси, както и тежки камиони с литиево-йонни батерии. А в Карлсруе ще работят електрически автобуси с литиево-йонни батерии. Всички те, разбира се, са оборудвани с приемни намотки под дъното за безжично зареждане в движение.