Популярният всъдеход е модифициран от специалист по мотоциклетен тунинг
От старо правя ново – че и модерно! Един тунер на мотоциклети от Грац е решил да поработи над най-популярната в световен мащаб Lada. Чудно как австриецът не се е сетил по-рано!
Серийните мотоциклети са толкова вълнуващи, колкото месните консерви от евтините магазини – това е известно още преди фирмите да открият тази тема и да започнат да предлагат моторите си в различни фази на преработка под формата на особено търсени специални модели. Но ако искате нещо наистина автентично, трябва да си измайсторите индивидуален единичен екземпляр. А в случай че не можете или не искате да се заемете лично и разполагате с необходимите свободни финанси, обикновено се обръщате към т.нар. къстъмайзери – фирмите, които превръщат лишени от душа серийни продукти в уникални екземпляри със собствен характер.
По-специално през последните години се оформи тренд към т.нар. скрамблър преработки – класически мотоциклети се освобождават от всички излишни допълнителни елементи и биват обути с дебели и широки гуми за офроуд. Днес такава машина е идеално допълнение към модния облик на мъжа в големия град с карирана риза и голяма брада – което накара някои производители бързо да скочат във влака и в момента да предлагат подобни скрамблър модели.
Истинските лакомства обаче, както и преди, са дело на специализирани фирми, които работят по всеки отделен мотоциклет според индивидуален план. Така постъпват например във Vagabund Moto от Грац, където създават благородни уникални машини главно на базата на класически боксерни модели на BMW.
От скрамблър мотор към къстъм Lada
Какво ще стане обаче, ако подходим по същия начин вместо към мотоциклет към някой всъдеход? Ето, Lada Niva е на пазара вече 44 години без почти никакви видими изменения и разглеждана сама по себе си, е истински класик. През изминалите десетилетия имаше безброй офроуд преработки на евтината руска машина. Но идеята от една полуразвалина да направиш четириколесен скрамблър е действително необикновена.
Това с развалината може и да е малко пресилено, но хората, които разбират, знаят какво представляват обикновено ламарините на 13-годишна Lada Niva. Използваният като база от Vagabund Moto автомобил от 2007 г. не е бил изключение, поради което заваръчните работи били широкообхватни и скучни. Затова пък резултатът блести пред погледа на наблюдателя в тип-топ състояние – не само благодарение на преработките и стилния багажник на покрива. Също и стоманеносивата боя подхожда отлично на Niva – първоначално този цвят е забъркан от Skoda за Octavia RS
Паул Браухарт от Vagabund Moto подчертава, че този уникален екземпляр е създаден за употреба, а не само за показване, и че той наистина ще бъде шофиран в пресечена местност. Поради това и вътрешното обзавеждане на Niva е останало недокоснато. В момента автомобилът не се продава, но пък Vagabund Moto крои планове да подложи на преработка в същия стил и други офроуд класици, като Toyota Land Cruiser или Land Rover Defender.
Заключение
Скрамблър на четири колела? Несъмнено има нещо интересно в идеята да се подходи от съвсем друг ъгъл към офроуд тунинга на един всъдеход. Във всеки случай блестящата външност на резултата от проекта Niva на Vagabund Moto доказва това по убедителен начин.
Текст: Торстен Зайбт
Снимки: Щефан Лайтнер