Колективните тестове във Формула 1 стартираха. Девет от единайсетте отбора, които ще се състезават за титлата, излязоха днес на пистата “Рикардо Тормо” във Валенсия. Два дебюта белязаха официалната проверка: Кими Райконен застана в кокпита на F2007, а новият болид на Toyota TF107 за първи завъртя гуми на асфалта.
Валенсия не бе особено гостоприемна по време на първия ден от тестовата програма на деветте отбора. Влажната писта принуди пилотите да използват “интермедия”, които бяха заменени едва в следобедните часове с гуми за сухо трасе. Променливите условия явно не притесниха Фернандо Алонсо, който даде първи надежди на екипа на McLaren. Двукратният световен шампион записа най-добро постижение, като спря хронометрите на 1:12.538, което представлява близо секунда разлика спрямо Кими Райконен. Най-бързата обиколка на пилота на Ferrari, който за първи път застана зад волана на F2007, бе 1:13.529. Въпреки сериозната дистанция спрямо Алонсо финландецът завърши с второ време, което с право може да радва целия екип на “Скудерията”. Тестпилотът на Ferrari Лука Бадоер обаче нямаше късмета на своя съотборник. Италианецът, който използваше 248 F1, трябваше да прекъсне тестовете след 48 обиколки заради технически проблем. Въпреки това Бадоер бе център на една от най-интересните ситуации днес във Валенсия, тъй като при една спорна ситуация Алонсо влезе много остро от вътрешната страна на завоя и изблъска тестпилота на “Черните кончета” извън пистата.
Друг интересен факт от първия ден на “Рикардо Тормо” бе по-доброто време на Нелсиньо Пике спрямо това на титулярния пилот на Renault Джанкарло Фисикела. Младият бразилец бе трети с 1:13.550, а неговият съотборник едва седми с резултат 1:13.871. Разликата между двамата е минимална, но въпреки това отново поставя въпросителни пред потенциала на Фиси за първа шампионска титла. Повечето коментари относно Renault обаче бяха отправени към зелената светлина за дъжд в задницата на автомобила, която прави цветовото оформление на R27 наистина лишено от естетика.
Първият тест на TF107 постави добро начало на сезон 2007 за екипа на Toyota. Франк Монтани и Ярно Трули завършиха съответно четвърти и пети с времена 1:13.672 и 1:13.752, изпреварвайки титулярния пилот на BMW Ник Хайдфелд.
Рубенс Барикело с Honda записа осмо време и се класира с крачка по-напред спрямо деветия Себастиен Ветел, който имаше проблеми с двигателя на F1.07.
Williams и Super Aguri, които все още не са представили новите си претенденти за подиума, избраха за първия тестов ден Казуки Накаджима и Такума Сато. Междинният FW28 бе по-бърз от старото шаси на Honda RA106, но изводите са напълно излишни и няма да имат основателна предпоставка до началото на редовния сезон, тъй като SA07 ще дебютира едва на 12 март – само шест дена преди първия старт в Мелбърн.
Оптимизмът в Red Bull сякаш може да се поразклати след днешните тестове. Марк Вебер изхвърча извън пистата и не даде сериозен шанс на RB3 да демонстрира своя потенциал, след като завъртя само 31 обиколки.
Тестовете във Валенсия ще продължат в сряда и четвъртък. Екипът на Renault обаче ще приключи с проверките в петък, тъй като реши да удължи подготвителната програма заради лошите атмосферни условия.
Валенсия - 30 януари 2007
1. Алонсо - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:12.538 - 96 об.
2. Райконен - Ferrari F2007 - 1:13.533 - 48 об.
3. Пике - Renault R27 - 1:13.550 - 31 об.
4. Монтани - Toyota TF107 - 1:13.672 - 38 об.
5. Трули - Toyota TF107 - 1:13.752 - 54 об.
6. Хайдфелд - BMW Sauber F1.07 - 1:13.863 - 56 об.
7. Фисикела - Renault R27 - 1:13.871 - 37 об.
8. Барикело - Honda RA107 - 1:14.018 - 35 об.
9. Ветел - BMW Sauber F1.07 - 1:14.047 - 81 об.
10 . Накаджима - Williams Toyota FW28 B - 1:14.527 - 79 об.
11. Роситър - Honda RA106 - 1:14.638 - 43 об.
12. Сато - Super Aguri Honda RA106 - 1:15.684 - 31 об.
13. Уебър - Red Bull Renault RB3 - 1:15.729 - 32 об.
14. Бадоер - Ferrari 248 F1 - 1:16.388 - 48 об.