Компаниите сета произвеждат по-малко, по-бавно и на по-висока себестойност
През последните седмици европейските страни, които прилагаха частично или пълно ограничителни мерки за прекратяване на пандемията Covid-19, в голяма степен отслабиха правилата. Във Франция например ограниченията бяха отменени на 11 май. За много сектори на икономиката, и по-специално за автомобилния бранш, те звучат като обещание за възстановяване. Въпреки това, информациите от производителите през последните няколко дни посочват, че все още надеждата за подем не е налице.
Наскоро Volkswagen обяви, че две от поточните линии на своя флагмански завод във Волфсбург (Германия) отново са спрени, а трета е намалила работното си време. Това се дължи на липсата на търсене на нови автомобили, включително за такива успешни модели като Golf и Tiguan, два от моделите, чието производство ще бъде значително намалено. Става дума и за това, че новите автомобили ще се присъединят към вече наличнитки складави наличности, които вече, по собствено признание на производителя, са на максимално ниво.
Складовите наличности не са проблем, специфичен за света № 1: всички групи са засегнати. В този случай те са с 50 до 100% по-високи, отколкото трябва да бъдат. Ето защо става спешно производителите да се освободят от своите автомобили, които всеки изминал ден струват за тяхното съхраняване . Както писахме преди няколко дни, това е идеалният момент за закупуване на нов или употребяван автомобил от професионалистите. И едва ли клиентите скоро ще се върнат, на които производителите се надяват, след като шоурумовете отнова започват работа.
Друго следствие от здравната криза е сложното прилагане на процедурите, налагани от държавите. Осигуряването на необходимото защитно оборудване за екипите (в частност маска и хидроалкохолен гел) е скъпо. Да не говорим, че за да се спазват мерките за социално дистанциране, броят на операторите едновременно на една и съща поточна линия трябва да бъде намален. Следователно компаниите произвеждат по-малко, по-бавно и на по-висока себестойност. И в същото време трябва да се се спазват всичси предписани мерки. Renault наскоро преживя това в предприятието си в Сандувил, който произвежда Trafic и неговите производни на Fiat и Nissan. На 11 май правосъдието разпореди закриването на този отдел поради недостатъчна защита на работниците. В най-добрите случаи производството може да бъде възобновено на 22 май.
Нека завършим негативната обиколка с изпадналата в „изкуствена кома“ компания AMC Promotion. Това образувание, организатор на автомобилното изложение в Париж, чието издание през 2020 г. бе отменено преди няколко седмици, не изчезна като такова, но всички негови служители наскоро бяха уволнени. Полуобещаните „алтернативи“ да компенсират отмяната на изданието 2020 във вида, в който знаехме, изглежда са забравени. Що се отнася до хипотезата за френски салон през 2022 г., също се отдалечава. Ще могат ли посетителите на салона от 2018 г. по-късно да твърдят, че са посетили последното голямо парижно автомобилно изложение?