Французинът е поискал прекратяване на договора на мига след встъпването си
Фредерик Васор е сред най-уважаваните специалисти в малките формули. Французинът и Никола Тод, синът на президента на ФИА, са двамата основатели на един от най-успешните отбори в GP2 - ART Grand Prix. Кариерата на Васор във Формула 1 обаче не започва особено успешно и в края на 2016 г. той напуска отбора на Renault заради несъгласията си с управителния директор Сирил Абитебул.
Огромният опит на Васор в спорта обаче му отваря вратите към следващото предизвикателство. Sauber остава без тим шеф, след като Мониша Калтенборн напуска, и моментално търси услугите на французина. Любопитен факт относно бъдещото им сътрудничество е, че по времето на Калтенборн Sauber подписва предварителен договор с Honda, а веднага след встъпването си в длъжност Васор го прекратява.
„Присъединих се към отбора на 17 юли в 9:00, а срещата ни беше в 10:00”, разказва Васор в интервю за Motorsport.com. „За мен това беше много важно. На първо място – не е лесно да смениш доставчика на двигатели, а и представянето на Honda не беше добро. Същевременно, може би това бе най-важно за мен, щяхме да бъдем обвързани директно с McLaren за скоростната кутия, тъй като нямаме ресурси да произвеждаме собствена.”
„Бях убеден, защото имах контакти с хора от McLaren, че ще направят всичко възможно, за да се разделят. И не бях в позиция да рискувам. Представете си какво щеше да се случи, ако сега трябваше да искам от McLaren скоростна кутия за двигателя на Honda. Щеше да е пълен кошмар. Вече работихме по автомобила за 2018 г. и не можехме да отлагаме повече решението.”
Пекратяването на предварителния договор с Honda отваря пред Васор и Sauber възможност за задълбочаване на връзките с Ferrari. Италианският производител ще доставя двигателите и скоростните кутии на Sauber през новия сезом, а същевременно спонсорският договор с Alfa Romeo ще се отрази положително върху бюджета на тима. Sauber обаче няма намерение да става клиентски тим, категоричен е Васор.
„Взаимоотношенията ни ще са близки, но аз не искам да купуваме директно автомобила си от Sauber, защото трява да запазим това ноу-хау, което имаме. Ако не го направим, в един момент може да се окажем в същата позиция като със скоростната кутия (при варианта с Honda). А аз искам да избягвам в максимална степен такива ситуации”, категоричен е Васор.
Заради все по-близките взаимоотношения между Ferrari и Sauber протежето на италианците Шарл Леклер ще замени през новия сезон Паскал Верлайн, който е обвързан с Mercedes. Маркус Ериксон обаче спечели битката с Антонио Джовинаци и остава титуляр.