Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Васор: Картингът е проблемът на младите

31.05.2021 14:46
Васор: Картингът е проблемът на младите

Според боса на Alfa Romeo пилотите трябва да прекарват повече време в картинга

Наскоро тим шефът на Mercedes Тото Волф коментира, че момчетата, чиито бащи имат сериозни финансови възможности, си пробиват път напред през малките категории на едноместните формули с много по-голяма лекота отколкото истинските таланти. Същевременно обаче всеки ги сочи с пръст и това стигматизиране е сериозен проблем, който ги съпътства през цялата кариера.

В момента трима пилоти във Формула 1 са синове на милионери – Ланс Строл, Никола Латифи и Никиа Мазепин. Благодарение на сериозните ресурси на бащите им те винаги са разполагали с възможно най-добрата техника в малките формули, а впоследствие получават шанс с привидна лекота и във Формула 1. Според Фредерик Васор обаче системата е объркана още на ниво картинг.

„Проблемът не е във Формула 1, проблемът е в картинга“, коментира Васор, чиито отбор ART е изкарал на голямата сцена състезатели от ранга на Люис Хамилън, Нико Розберг, Нико Хюлкенберг и Джордж Ръсел.

„Вече всички очакват, че момче на 12 години може да кара в Световния шампионат, а когато са на 13 или 14 трябва да са извървели своя път (в картинга). Или поне те чувстват, че са направили всичко възможно.“

„От този момент нататък те искат да минат в едноместните формули. И винаги намират промотър на шампионат, който ще отвори категорията си за 14 или 15-годишни. На 16 вече започваш във Формула 3. Тео Пуршер (спечели в Монако този месец във Формула 2 само на 17 години) е най-добрият пример за това.“

„Не искам да звуча като изкуфял старец, но обсъждахме това преди известно време с Гиедо ван дер Гарде, който ми припомни, че когато е бил на годините на Пуршер, е станал световен шампион в картинга. Проблемът идва оттам и според мен ще е изцяло в интерес на картинга, ако направи усилия да задържи по-дълго младите състезатели.“

„Това не означава, че те идват неподготвени. Напротив! Професионализмът в малките формули е все по-очевиден и това позволява на новаците във Формула 1 да вършат добра работа още от самото начало.“

Що се отнася до самото каране, младоците рядко срещат затруднения при смяната на категорията, но натискът от страна на медиите е нещо ново за тях, продължава Васор.

„Моторспортът въпреки всичките си проблеми не вади тези момчета от зоната им на комфорт. Това е техният свят. Те постоянно говорят за това, правят го вече дълги години и са свикнали с трудностите. Дори и на масата до тях да стоят десетима инженери, те знаят какво да правят, знаят, че е много важно да изградят стабилна връзка със състезателния си инженер и го правят с лекота.“

„За тях обаче е много по-трудно да понесат цялото напрежение от медиите отколкото да разрешават далеч по-трудни технически проблеми. Медийният свят във Формула 1 е нещо съвсем ново за тях. Понякога за младоците най-големият проблем е извън автомобила, той стои пред бокса!“, завършва босът на Alfa Romeo.

Коментари
comments powered by Disqus