Двигателната гама на европейския модел се състои изцяло от дизелови агрегати
Второто поколение на кросоувъра Ford Edge навлезе на европейския пазар с две години закъснение - през 2016 г. Но в случая с обновяването на модела това се случва едновременно на пазарите на САЩ и на Стария континент. Автомобилът за Щатите бе показан през миналия януари на автомобилното изложение в Детройт, а продажбите му ще започнат през лятото. А европейският Edge беше представен днес. Производството му ще започне в средата на тази година. От двете страни на Атлантическия океан кросоувърът изглежда еднакво както отвън, така и отвътре. Основната разлика е под капака. Двигателната гама на европейския модел се състои изцяло от дизелови агрегати. А сред тях е нов агрегат, който до момента не бил монтиран в нито един европейски Ford.
Това е четирицилиндров 2,0-литров EcoBlue двигател с два турбокомпресора с различен размер и инжекция от последно поколение. Този битурбадизел вече е монтиран на пикапа Ford Ranger Raptor. Той развива 214 к.с. и 500 Нм. Но мощността на Edge ще бъде още по-висока - 238 к.с. Въпреки че все още няма информация за въртящия момент. Известно е, че топ версията ще бъде само с двойно предаване и с осемстепенна автоматична трансмисия. Очакват се и други нива на изпълнение с по-малка мощност на турбодизела EcoBlue 2,0 - 150 или 190 конски сили. В първия случай с предно предаване се комбинира с два педала, а във второто с двойно предаване с механична предавателна кутия.
На купувачите ще бъдат предложени четири нива на оборудване - Trend, Titanium, Vignale и псевдоспортно ST-Line. Само в последното изпълнение на Edge воланът е с перфорирана кожа и червени ниши, предни седалки с подобрена странична опора, а тапицерията е комбинация от естествена кожа и изкуствена велур.
Ford Edge ST-Line изглежда скъпо: всички външни елементи са боядисани в цвета на каросерията, монтирани са 20-инчови джанти (срещу допълнително може и по-големио) и оригинални накрайници на изпускателната система тръби от двете страни на задната броня. Плюс това, автомобилът е с пренастроено окачване и управление.
От Ford обръщат специално внимание на новото оборудване, което ще се появи в Edge. Наприме индукционно зареждане на смартфони, технология за поставарийно автоматично спиране, асистент за активно маневриране (подпомага интензивно завъртане на волана за избягване на сблъсък), радарен круиз контрол с функция stop & go и система за поддържане лентата на движение. И това в допълнение към съществуващите вече като автоматично спиране пред препятствие, наблюдение на слепите зони и разпознаване на пътните знаци.
От 2016 до 2017 г. в Европа са купени над 26 000 автомобила Ford Edge с пет врати от последно поколение. В Съединените щати моделът, разбира се, е многократно е по-популярен: през последните няколко години американците са станали собственици на малко повече от 277 000 кросоувъра.