Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Във Франкфурт дебютира водороден кросоувър Mercedes

05.09.2017 17:49

Mercedes-Benz GLC F-Cell черпи енергия от химична реакция между водород и кислород

Mercedes-Benz ще представи на автомобилното изложение във Франкфурт серийна версия на кросоувъра GLC F-Cell, оборудван със задвижващ модул с водород. Това съобщава пресслужбата на немския автомобилен производител.

Такива автомобили се задвижват от енергия, произведена от химичната реакция между кислород и водород. Единственият "отработен газ" е обикновената вода. Mercedes стартира разработването на автомобили със задвижващи системи на горивни клетки през 1994 г. и оттогава компанията е тествала повече от 300 подобни машини, които взети заедно са изминали почти 1 800 0000 км при различни пътни условия.

Разработването на кросоувъра GLC F-Cell започна през 2015 г. Автомобилът е тестван при температури от минус 40 до плюс 60 градуса по Целзий и при условия на ураганни ветрове със скорост до 265 км/ч, генерирани в аеродинамичен тунел. По време на пътните изпитания немците са използвали около 200 тона водород, като при неговото разпадане в атмосферата се е отделила около 1800 тона пара.

Прототипът, представен през 2015 г., има два въглеродни резервоара за водород, всеки от който тежи само четири килограма. Освен това той е оборудван с литиево-йонна батерия с мощност 9 кВч, която позволява движение без използване на горивните клетки до 50 километра. Автономният пробег на прототипа е около 500 километра.

Mercedes-Benz стартира серийно производство на водородния кросоувър до края на 2017 г. Първоначално автомобилите ще се продават само в Германия, САЩ и Япония, а следващата година ще достигнат и до други пазари.

Коментари
comments powered by Disqus