Шефовете на марката Херберт Дийс и Ралф Брандщетер подкрепят потенциалния нов модел
Volkswagen намекна за план за разширяване на гамата на електрическия ID 3 с нов кабриолет и измерва подкрепата за новия модел с кампания в социалните медии.
Публикувайки в LinkedIn, изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщетер предположи, че версията на електрическия хечбек на марката с отворен покрив „може да осигури изцяло ново, необикновено усещане за свобода“. Той добави, че концептът е "много примамлива идея" и че Volkswagen обмисля как може да бъде пусната в производство.
Изпълнителният директор на VW Group Херберт Дийс се присъедини към Twitter, за да представи концептаа, като попита последователите: "Мислим за e-кабриолет, може би ID 3 кабриолет. Какво мислите?"
Volkswagen разкри ранна скица на кабриолета ID 3, една от няколкото, които дизайнерският екип е създал "за всеки случай", когато серийната версия получи зелена светлина. Подобно на откритата версия на кросоувъра T-Roc, ID 3 ще загуби задните си врати в името на подобрена структурна твърдост и ще носи фино доработен дизайн на задната част, за да ямаркира по-очевидно от съществуващия автомобил с твърд покрив.
Не за първи път Volkswagen намеква за потенциала на изцяло електрически кабриолет; при разкриването на T-Roc Cabriolet, шефът по продажбите Юрген Стакман каза пред журналисти: "Ако има нещо„ отворено ", то ще бъде много различно. Ще бъдат неща, които сме обсъждали като ID Buggy."
Вдъхновеното от Meyers Manx, базирано на MEB ID Buggy бе разкрито с широко одобрение на автомобилното изложение в Женева през 2019 г. и бе препоръчано за лимитирано производство, но беше премахнато от продуктовите планове на Volkswagen, когато производственият партньор e.Go Mobile подаде молба за несъстоятелност по-късно същата година, което може да остави празнина в гамата за друг „емоционален“ модел.
„Кабриолетът е най-добрият израз на емоционална мобилност“, каза Стакман, повтаряйки по-ранния си обет от 2016 г., че Volkswagen „няма да се превърне в студена и техническа марка“, дори когато се впуска в широкообхватна програма за електрификация.
T-Roc Cabriolet сега е единственият модел на Volkswagen с отворен покрив, следвайки 2016 г. на бавно продаваните Golf Cabriolet и Beetle Cabriolet, напуснали гамата през 2019 г. Стакман призна, че „от рационална страна бихте никога не навлизайте на конвертируем пазар ", но гъвкавостта на архитектурата на MEB на ID 3 означава, че разходите за разработка и производство ще бъдат значително по-ниски, отколкото при подобен замислен модел с вътрешно горене, което увеличава вероятността такъв модел да може да се появи в производството.
Ако Volkswagen продължи с разработването на открития ID 3, той вероятно ще се появи като част от фейслифта на средата на жизнения цикъл на хечбека, което ще бъде около 2023 г.