Партньорство между Red Bull и Porsche няма да има, дали е възможно Hyundai да се възползва?
Мечтаният за редица фенове брак не се получи. Red Bull и Porsche звучат добре заедно, но не и в действителност. Porsche държаха на строгите мерки, докато Red Bull искаха да останат свободолюбиви. Технически това би било идеалната комбинация. Red Bull изгражда двигателя с вътрешно горене, Porsche допринася за електрическата част. На швабите не би им се наложило да създават собствена фабрика и да наемат масово специализиран персонал. Това прави Red Bull Powertrains толкова привлекателен партньор. Вече има модерна фабрика в Милтън Кейнс, която дава аванс пред конкуренцията, а Red Bull нае екип от 300 души през последната година и половина, за да може да се създават кола и мотор под един покрив. Вече е готов прототип на двигателя за 2026 г. Първите тестове на стендовете започнаха още преди лятната почивка. И всеки, който се обединява с Red Bull, е признат от FIA за 90% новак. Това означава, че в годините от 2023 до 2025 г. получава бонус за развитие в размер на 22,5 милиона долара в сравнение с другите участници.
Загатнатото завръщане на Honda
Разводът с Porsche подбуди интерес навсякъде. Спортният директор Хелмут Марко разкри в Сингапур, че в индустрията има голям интерес към сливане с RB Powertrains. Както от автомобилни компании, така и от доставчици на двигатели. Кандидатът е очевиден. Honda в момента обмисля завръщане във Формула 1 през 2026 г. Това е явно и защото искат логото на марката да е по-видимо върху болида. Логото на Honda върху носовете и страните на Red Bull и Alpha Tauri ще се завърнат от състезанието в Сузука. Honda доставя задвижването по договор, но официално няма право да се нарича Honda. В навечерието на уикенда в Сузука са планирани срещи на ниво ръководство за евентуално завръщане. Но за японците е известно, че никога не вземат бързи решения.
Колко сериозни са Hyundai и Ford?
Доставчикът на сегашните двигатели обаче не трябва да се бави твърде дълго. Твърди се, че шефът на Формула 1 Стефано Доменикали вече се е срещнал с представители на Hyundai. Твърди се, че корейците, които вече се състезават успешно в Световния рали шампионат и Световната купа за туристически автомобили, обмислят навлизане и във Формула 1. Твърди се, че Ford също наблюдават за своята възможност. Интересът към Формула 1 в САЩ не остана незабелязан в контролния център в Детройт. От германските производители само BMW остана като възможен кандидат, но баварците наскоро обявиха, че искат да се фокусират върху състезанията за издръжливост. Може само да се гадае кои са кандидат-доставчиците. Bosch или Schaeffler биха били възможни партньори като доставчици на електрически задвижвания.